Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣΝατάσσα Μποφίλιου - Η εποχή του Θερισμού

Νατάσσα Μποφίλιου - Η εποχή του Θερισμού

Πέρασαν 4 χρόνια από τότε που η τριπλέτα Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης - Μποφίλιου, κυκλοφόρησαν τη Βαβέλ. Κατά κάποιο τρόπο, η Βαβέλ ήταν το μεταίχμιο που τους οδήγησε μουσικά σε ένα νέο κεφάλαιο. Τώρα, με την κυκλοφορία του “Η Εποχή του Θερισμού” έχει πλέον ολοκληρωθεί η οντογένεση αυτής της νέας τους ταυτότητας. Φυσικά δεν έχουν χαθεί όλα τους τα παλιά στοιχεία, αφού κομμάτια όπως το “Για πάντα” μας θυμίζουν τις παλαιότερες δουλειές τους.

Η μεγαλύτερη αλλαγή που παρατηρώ είναι πάνω στη δουλειά του Ευαγγελάτου ο οποίος σε ένα βαθμό έχει πλέον εγκαταλείψει τον πιο εσωτερικό και καταθλιπτικό στίχο που κατά κάποιο τρόπο εκφράζει ένα βαθύ αυτομίσος και έντονους συναισθηματισμούς. Πλέον τα λόγια που τραγουδάει η Νατάσα έχουν περισσότερο πολιτικό χαρακτήρα παρά οτιδήποτε άλλο και αυτό με βρίσκει απόλυτα ικανοποιημένο. Ειδικά για τους στοίχους του “Απνοια” έχω να πω ότι είναι σκέτο ποίημα και ότι με κατενθουσίασαν. Αυτές οι 5 – 6 στροφές θα μπορούσαν να σταθούν και μόνες τους, δίχως μουσική συνοδεία και χωρίς τραγουδιστική ερμηνεία.

Από την άλλη, ο Καραμουρατίδης, εξερευνά και ανακαλύπτει νέα μονοπάτια στη μουσική αν και η φόρμουλα που ακολουθεί τόσα χρόνια είναι ως επί το πλείστον απαράλλαχτη. Αυτό δεν είναι, απαραίτητα κακό, απλά εμένα προσωπικά δε με ενθουσιάζει. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι η εισαγωγή του “Αλλη μια διαδρομή” είναι πολύ όμοια με τη μελωδία του “You are the only exception” των Paramore - τόσο που ειλικρινά περίμενα να ακούσω τη φωνή της Hayley Williams να πλαισιώνει το κομμάτι. Το “χατζηδακικό” στοιχείο είναι παρόν, φυσικά, αλλά είναι πλέον καλά μασκαρεμένο από παιχνιδιάρικες μελωδίες, χορωδίες και πολλά χάλκινα πνευστά (π.χ. “Αν ήταν όλα δίκαια”).

Τρίτη, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, είναι η συμμετοχή της Νατάσσας στη δημιουργία του όλου. Η ικανότητά της να ερμηνεύει το στίχο με τρόπο τέτοιο που να εξυψώνει τη μελωδία είναι αδιαμφισβήτητη. Η τεχνική της είναι κατά βάση απαράλλαχτη και η φωνή της ακμαία. Η ερμηνεία της στο “Απνοια” είναι μαγευτική. Ωστόσο αυτό που νιώθω είναι πως έχει αρχίσει να προσεγγίζει με επιφυλακτικότητα τις ψηλές νότες της. Ψηλοί ήχοι που κάποτε θα βρίσκονταν μπροστά, πλέον σπρώχνονται προς τα πίσω (π.χ. στο ρεφραίν του “Κοίτα με”).

Παραθέτω κείμενο της τριπλέτας που περιγράφει παραστατικά τι σημαίνει για τους ίδιους, το νέο τους πόνημα:

«Τα παλιά χρόνια, στις αρχές του καλοκαιριού, οι άνθρωποι της υπαίθρου, άφηναν τα χωριά τους, έπαιρναν τα νοικοκυριά τους στην πλάτη και μετέφεραν ολόκληρη την οικογένεια τους στους αγρούς. Εκεί, κάθε μέλος, από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο, αναλάμβανε έναν νέο ρόλο προκειμένου να εξασφαλιστεί η σοδειά που θα τους ζούσε όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Ολόκληρη η ζωή τους – με τις χαρές και τις λύπες της – ξεριζωνόταν προσωρινά, μετουσιωνόταν σε κάτι διαφορετικό, έβρισκε νέες ισορροπίες και μέσα από σκληρή δουλειά (μα κι ελπίδα για το μέλλον) συνεχιζόταν η επιβίωση. Κάτι τέτοιο είναι για μας αυτός ο νέος κύκλος τραγουδιών, τέσσερα χρόνια μετά τη Βαβέλ (αρκετή και γόνιμη αγρανάπαυση), σε συνθήκες πρωτόγνωρες για όλους μας, σκάψαμε το χωράφι μας και σας παρουσιάζουμε τους καρπούς της νέας μας σοδειάς, με την ευχή να βοηθήσουν να φωτίσει έστω και λίγο αυτός ο αλλόκοτος χειμώνας.» Νατάσσα – Θέμης – Γεράσιμος

Rating: 

 6.0


Εταιρεία: Cobalt Music
Genre: Έντεχνο
Παραγωγός: Χρήστος Κορτσέλης
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 02/10/2020
Band Links: Νατάσσα Μποφίλιου, Facebook, Instagram, Twitter, Spotify

Τελευταία