Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣEmma Ruth Rundle and Thou - May Our Chambers Be Full

Emma Ruth Rundle and Thou - May Our Chambers Be Full

Οι συνεργατικές δουλειές στη μουσική, τείνουν να είναι των άκρων. Ή του ύψους, ή του βάθους, όταν δύο ή παραπάνω καλλιτέχνες ενώνουν το μουσικό του όραμα για να δημιουργήσουν, αυτό είτε θα φέρει απρόσμενη σύγκρουση, είτε θα στήσει μια καλογυαλισμένη μηχανή. Όταν ειδικά, οι συμμετέχοντες είναι αγαπημένες σου μουσικές επιρροές, οι απαιτήσεις είναι υψηλές για το ύψος, και ο φόβος μεγάλος για το βάθος (καταραμένο Storm Corrosion, δε θα ξεπεράσω ποτέ το μετατραυματικό στρες που μου προκάλεσες). Ας μεταφερθούμε λοιπόν σε ένα τεράστιο pit σε κάποιο συναυλιακό χωράφι, όπου κάποιοι κάφροι εμφανίζονται επί σκηνής και σε κάποιο στιγμιότυπο, ζητούν από το κοινό να κάνει wall of death (ωραία θα ήταν να μεταφερόμασταν αλήθεια εκεί, ε;). Ας παγώσουμε αυτή την εικόνα στο συγκεκριμένο στιγμιότυπο.

Όπως ανοίγει ο κόσμος στα δύο, από τη μία πλευρά έχουμε τους Thou. Σιχαμένοι (με την εκπληκτικά καλή έννοια που αποκτά αυτή η λέξη όταν αναφερόμαστε σε sludge μουσική), σκοτεινοί, ευρηματικοί, πολυγραφότατοι (ήδη μας χάρισαν ένα δίσκο συγκλονιστικών διασκευών σε κομμάτια των Nirvana αυτή τη χρονιά), με τα φωνητικά του Bryan Funck να ορίζουν το δαίμονα frontman κάθε doom-sludge μπάντας που σέβεται τον εαυτό της.

Από την άλλη μεριά του ανοικτού χώρου, έχουμε την Emma Ruth Rundle. Από τις πιο εθαίριες και ερωτεύσιμες παρουσίες του εναλλακτικού σκληρού χώρου, η Emma έχει χαρίσει πληθώρα κιθαριστικών μελωδιών σε έναν από τους πιο σημαντικούς δίσκους του post rock, το “The Fear Is Excruciating, but Therein Lies the Answer” των Red Sparrowes, δύο φοβερές κυκλοφορίες με το Project των Marriages καθώς και αρκετές, εξίσου καθηλωτικές προσωπικές κυκλοφορίες. Το να την πει κανείς μάγισσα της κιθάρας δε θα ήταν υπερβολή.

Ας βγάλουμε λοιπόν το pause από στη σκηνή που χτίζουμε. Πράγματι, το “May Our chambers be full” είναι η βίαιη, απότομη ανακατοσούρα που συμβαίνει τη στιγμή που Thou και Emma Ruth Rundle τρέχουν με λύσσα ο ένας κατά πάνω του άλλου για επιθετικό κιθαριστικό ξύλο. Και στην περίπτωσή τους, το μόνο βάθος, επί του διπόλου που θέσαμε στην αρχή του κειμένου, είναι αυτό της γραφής των μελωδιών από τους δημιουργούς. Κατά τα άλλα, υπάρχει αποκλειστικά ύψος.

Το εναρκτήριο “Killing Floor” είναι η εισαγωγή που ανυποψίαστο, θα σου πιάσει το ενδιαφέρον με το Wall of Sound -και όχι death – που δειλά ξεκινά να χτίζεται αρχικά από τις φωνές του Bryan και της Emma. Μια μεθυστική μάγισσα που τιθασσεύει το δαίμονα που κάλεσε από τον κάτω κόσμο, για να κατακτήσουν την επιθυμία τους. Συμπληρώνουν, οι πολύ βρώμικες στο γρέζι και την παραμόρφωση, αλλά πεντακάθαρες στη παραγωγή – κιθάρες, που ίσως είναι και η βασική παράμετρος αυτής της δουλειάς.

Κανένας όμως δε θα σε προστατεύσει από την συσσωρευμένη οργή που θα σου επιτεθεί στη συνέχεια, με τα “Monolith” και “Out of existance”. Αμφότερα αποτελούν κομμάτια παράδειγμα προς μίμηση για το πως να έρθει το παραδοσιακό doom metal (και φυσικά όχι μόνο) στη σύγχρονικότητα. Κουβαλούν μαζί τους ένα απερίγραπτο ψυχικό φορτίο, μια οργισμένη μελαγχολία που σε αφήνει να ζητάς κι άλλο, παρ’ όλο που είναι πιθανόν ένας από τους χειρότερους συνδυασμούς συναισθημάτων. Ειδικά στο δεύτερο λεπτό του “Out of Existance”, παίρνουν σειρά μερικά από τα καλύτερα riffs που ήδη έχουν γραφτεί για την ερχόμενη δεκαετία.

Το “Ancestrall Recall” που ακολουθεί είναι και η πρώτη ουσιαστικά γνωριμία του κοινού με το δίσκο, αφού ηταν και το πρώτο που δόθηκε στη δημοσιότητα. Στα τρία του μόλις λεπτά, κατάφερε να δομήσει μια πολύ συνοπτική εικόνα για το τι θα έπρεπε να περιμένουμε, ωστόσο μου παραφαίνεται μικρό σε έκταση σε σχέση με το τι τελικά, ήρθε να μας προσφέρει αυτός ο δίσκος, όπως και το σε τι μουσικά επίπεδα ήταν ικανός να επεκταθεί στο κάθε του κομμάτι.

Ακολουθεί το “Magickal Cost”, με ξεκάθαρα εντονότερα τα post, σε σχέση με τα doom, στοιχεία. Αξίζει εδώ μια αναφορά στα κρουστά του δίσκου, όπου ακολουθούν το showcase κιθαριστικών μελωδιών με την αποτελεσματικότατη μέθοδο του “τόσο, όσο”. Οι ρυθμοί στους οποίους παραδίδονται ωστόσο τα κρουστά κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου κομματιού είναι τόσο ελκυστικά περίπλοκοι που δίνουν άλλο βάρος στην όλη σύνθεση. Από τις πιο έντονες στιγμές του δίσκου, θα δώσει τη θέση του στην ίσως πιο ήσυχη, την εισαγωγή του ”Into being”, όπου η φωνή της Emma σολάρει πάνω στην απόλυτη ησυχία, καμουφλάροντας την έκρηξη που θα λάβει χώρα λίγα δευτερόλεπτα αργότερα.

Ο κύκλος κλείνει, με το εννιάλεπτο “The Valley”, που αποτελεί και το δεύτερο κομμάτι που κυκλοφόρησε πριν την ολοκληρωμένη κυκλοφορία. Είναι αυτό που ευθύνεται για την ανυπομονησία που είχα για τη συγκεκριμένη δουλειά. Η Emma, στέκει οδηγός μιας άμαξας που σέρνουν τέσσερα παντοδύναμα άλογα με τα πρόσωπα των Thou, ολοκλήρωσαν όλοι μαζί μια δουλειά κολοσσιαία. Γνωρίζουν και οι πέντε, ότι ευθύνονται εξίσου γι’ αυτό το αποτέλεσμα. Κανείς δε βγαίνει μπροστά, κανείς δεν επιδεικνύεται, παράγουν μόνο ένα αρμονικό σύνολο που θα περάσει να σου αδειάσει την καρδιά για μα τη γεμίσει με μουσική.

To “May Our Chambers Be Full” είναι ένα τρανό παράδειγμα τόλμης. Αυτής της τόλμης του μουσικού να υιοθετήσει κάτι από τα χαρακτηριστικά ενός άλλου, και να το ενσωματώσει στα δικά του. Οι Thou, δε φοβούνται να βγάλουν τις ευαισθησίες τους στην επιφάνεια, και να αποδώσουν τη μελωδικότερη στιγμή της καριέρας τους. Η Emma Ruth Rundle, δε φοβάται να βάλει το πιο σκοτεινό κι επιθετικό της πέπλο, που πάντα συνήθιζε να αποφεύγει, και από μια συνειδητοποιημένη γυναίκα, γίνεται μια θεϊκή οντότητα ανίκανη για κάθε είδους λύπηση. Για μένα ούτως ή άλλως ήδη από την προηγούμενη κυκλοφορία της, στέκει μαζί με τους ογκόλιθους των σκοτεινών γυναικείων καλλιτέχνιδων. Πραγματικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει άνθρωπος με γούστο που θα τον αποτρέψει από το να βρει τη συγκεκριμένη κυκλοφορία τουλάχιστον ευχάριστη. Το μόνο μου παράπονο; Ήθελα κι άλλο.

 

Rating: 

 9.0


Εταιρεία: Sacred Bones Records
Genre: Doom Metal, Post Metal
Παραγωγός: Thou, Emma Ruth Rundle
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 30/10/2020
Band Links: Facebook (Emma Ruth Rundle), Facebook (Thou), Instagram (Emma Ruth Rundle), Spotify (Emma Ruth Rundle), Spotify (Thou), Bandcamp (Emma Ruth Rundle)Bandcamp (Thou)

Τελευταία