Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΌταν "κλώτσησε" η Kate Bush

Όταν "κλώτσησε" η Kate Bush

Πίσω στο 1978, μία μόλις 18 ετών Βρετανή, συστηνόταν στη μουσική βιομηχανία, με ένα δισκογραφικό ντεμπούτο που όχι μόνο έβγαλε ένα απρόσμενο Νο.1 hit, αλλά πλέον, 42 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, παραμένει σημείο αναφοράς για πολλούς διαφορετικούς λόγους. Αναφερόμαστε στην Kate Bush και το The Kick Inside, που έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία στη δύση των ολόχρυσων '70s, κατέρριψε κάμποσα στερεότυπα και λάνσαρε μία τεράστια καριέρα  μαζί με αρκετές ακόμη στα χρόνια που ακολούθησαν.

Moving

Αρκετά χρόνια πριν την τοποθέτηση του άλμπουμ στα ράφια των δισκοπωλείων, οι περισσότερες από τις δεκατρείς συνθέσεις του, είχαν ήδη γραφτεί και ηχογραφηθεί, σε demo μορφή από την ίδια, μαζί με τη βοήθεια των αδερφών της. Μέσω ενός οικογενειακού φίλου, έφτασαν στα γραφεία αρκετών δισκογραφικών εταιρειών της εποχής, αλλά όλα πήραν τον δρόμο τους όταν πλησίασαν τα αυτιά του David Gilmour. Ο κιθαρίστας των Pink Floyd, αυτοπροσώπως, πείθει την EMI να υπογράψει την άγνωστη Kate, δίνοντάς της το budget και ταυτόχρονα τη δυνατότητα να ηχογραφήσει με επαγγελματικά πρότυπα.

Strange Phenomena

Μετά από τρία χρόνια προετοιμασίας και στελεχωμένο από καταξιωμένους session μουσικούς, εμφανίζεται στην αγορά το πρώτο single, ονόματι Wuthering Heights.

Η επιλογή του ως τέτοιο, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν το σαφώς πιο άμεσο "James and the Cold Gun" στη θέση του. Όμως η Bush, χωρίς κανένα γαλόνι να την υποστηρίζει ακόμη, είχε όλο το θράσος να αντιδράσει και να επιμείνει για την επιλογή της σύνθεσης, που η ίδια εμπνεύστηκε από το ομώνυμο μυθιστόρημα της Emily Brontë.

Κόντρα στις αμφιβολίες για την ερμηνεία της, το πείσμα της διέψευσε πανηγυρικά τις προβλέψεις, κυκλοφορώντας ένα hit, που όχι μόνο έριξε τους ABBA από την κορυφή, αλλά έγινε και το πρώτο No.1 στην ιστορία των βρετανικών charts, γραμμένο εξ ολοκλήρου από γυναίκα. Παράλληλα άνοιξε το δρόμο για τις τηλεοπτικές εμφανίσεις της, μεταξύ άλλων και στο Top of the Pops. Ο μύθος της είχε μόλις ξεκινήσει να πλάθεται.

«Πάτησε το πόδι της κάτω και ενέδωσα. Της είπα όμως ότι θα το κυκλοφορήσουμε, δε θα δουλέψει και τότε θα μάθεις να ακούς», θυμάται ο Bob Mercer, που την είχε υπογράψει για λογαριασμό της EMI. «Φυσικά, εγώ είχα 100% άδικο και εκείνη είχε 100% δίκιο».

Το πείσμα της, φυσικά, δεν εξαντλήθηκε στην κυκλοφορία του Wuthering Heights, αφού περίπου την ίδια αντιμετώπιση υπέστη και ο Jay Myrdal, που υπέκυψε σιωπηρά στα «θέλω» της για το τελικό αποτέλεσμα στο πρώτο και κλασικό εξώφυλλο του δίσκου (σ.σ: Κυκλοφόρησαν συνολικά 6 διαφορετικές παραλλαγές σε διαφορετικές χώρες).

«Ήρθε στο στούντιο με τον πατέρα της και ένα αυτοκίνητο γεμάτο από κομμάτια ξύλο και βαμμένο χαρτί, με τα οποία κατασκευάστηκε ο χαρταετός. Η ιδέα ήταν δική της και του Steve Ridgeway (σ.σ: art director) και εγώ έκανα περίπου ότι μου έλεγαν» διηγείται ο φωτογράφος. «Είναι ο πιο γνωστός δίσκος για τον οποίο έχω φωτογραφίσει, αλλά δεν χρησιμοποίησα ποτέ το εξώφυλλο στο portfolio μου, αφού ένιωθα ότι υπήρχε πρόβλημα με τα κίτρινα χρώματα και τις σκιές στα πόδια της. Αλλά τί ξέρω εγώ;».

Wuthering Heights

Παρά τις όποιες ατέλειες στο περιτύλιγμα, το άλμπουμ, στην παραγωγή του οποίου συμμετείχαν αρκετοί ζωντανοί θρύλοι - μεταξύ των οποίων ο ίδιος ο Gilmour, ο Peter Gabriel και βέβαια ο Andrew Powell -,εμφανίστηκε στο σύνολό του στις 17 Φεβρουαρίου του 1978, έμεινε 71 εβδομάδες στα βρετανικά album charts, έφτασε μέχρι και το Νο.3 και έγινε πλατινένιο, γεννώντας 3 ακόμη singles.

 

 

Το έντονο ταπεραμέντο της Kate Bush, αντανακλάται σε κάθε ένα από τα 43 σχεδόν λεπτά, που διαρκεί η πρώτη της δουλειά, από την αρχή ως το τέλος της. Ολόκληρο γραμμένο από την ίδια, παρά τον εν γένει pop χαρακτήρα του, "κλείνει το μάτι" σε διαφορετικές επιρροές, με το πιάνο να έχει κεντρική θέση. Reggae περάσματα, mid-tempo μπαλάντες, rockers, με ορχήστρα, σαξόφωνο και μαντολίνο μεταξύ άλλων. Ένα επί της ουσίας προοδευτικό τελικό αποτέλεσμα, που ντύνεται από πολύ ιδιαίτερες ερμηνείες. Το weird συστήνεται στη μουσική σε ένα έξυπνο, μπριόζικο και αντισυμβατικά προσβάσιμο μίγμα.

Όλα τα trademarks της μετέπειτα πορείας της είναι εδώ. Από τη θεματολογία των στίχων και τις πηγές έμπνευσής τους, μέχρι τις weirder-than-weird χορογραφίες και τα χαρακτηριστικά γουρλωμένα μάτια στα videoclips. Η αντίληψη για το image που πρέπει να έχει μία popstar είχε ήδη μεταλλαχθεί.

Εκτός από την κληρονομιά που έχει αφήσει, το The Kick Inside άνοιξε δρόμους για πολλές pop ντίβες που ακολούθησαν, αφού το ατελείωτο πείσμα της δημιουργού του μέχρι την ολοκλήρωσή του, έβαλε την γυναίκα συνθέτη σε πρώτο πλάνο. Την έκανε υπολογίσιμη δύναμη και της έδωσε δικαίωμα στην ουσιαστική καλλιτεχνική ελευθερία.

Τελευταία