Αρχική DEPARTISTSΑΠΟΨΕΙΣΤο streaming ως πλατφόρμα για τη μάχη κατά ασθενειών

Το streaming ως πλατφόρμα για τη μάχη κατά ασθενειών

Από καταβολής τους τα video games έχουν λάβει αμέτρητους -συνήθως κακούς- χαρακτηρισμούς. Κατά τη δεκαετία του ’90, θεωρήθηκαν «τοξικά» και «διαβολικά» κατασκευάσματα τα οποία ήρθαν για να διαφθείρουν τα παιδιά, ενώ επανειλημμένα θεωρούνται ως καταλύτης βίαιων συμπεριφορών, λανθασμένα. Η εποχή του video game streaming όμως πρόσθεσε στην εξίσωση έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα, και αυτός δεν είναι άλλος από τον «άνθρωπο». Το άτομο, το πρόσωπο που είναι gamer, η προσωπικότητά του, όλα βγήκαν στην επιφάνεια, και επιβεβαίωσαν μια πραγματικότητα που όσοι βρισκόμασταν στο χώρο των video games από νωρίς γνωρίζαμε ήδη.

Οι gamers είναι άνθρωποι, όπως όλα τα υπόλοιπα άτομα του είδους μας, και μπορεί να είναι από αγαθά, ήρεμα, και γαλήνια όντα, έως προβληματικές προσωπικότητες με διάφορα συμπλέγματα. Πάνω από όλα όμως, το video game streaming ανέδειξε μια πραγματικότητα την οποία η ανθρωπότητα είχε ανάγκη για δεκαετίες: η πλατφόρμα του streaming μπορεί να αποτελέσει τη βάση για να επιτευχθούν σπουδαίες αλλαγές στη ζωή εκτός ψηφιακού κόσμου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τρέχουσα περιπέτεια του Redshell.

Ο Redshell είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής video game streamer του γνωστού FPS της Blizzard, Overwatch. Αναδείχθηκε ως ένας από τους πλέον «δυνατούς» παίκτες του παιχνιδιού με τον χαρακτήρα Lucio (support), και το κανάλι του στο Twitch -τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα video game streaming στον πλανήτη- έχει πάνω από 180.000 followers. Λίγο μετά το καλοκαίρι του 2020, ο Redshell ανακοίνωσε στο κοινό του πως διαγνώσθηκε με καρκίνο και αμέσως χρησιμοποίησε το YouTube προκειμένου να δημιουργήσει βίντεο μικρής διάρκειας μέσα από τα οποία ενημέρωνε για την πορεία της κατάστασής του.

Πριν δυο εβδομάδες, εντός των γιορτών των Χριστουγέννων 2020, ο Redshell ανακοίνωσε πως έπειτα από αρκετές χημειοθεραπείες, οι γιατροί τον ενημέρωσαν ότι είναι cancer free. Δυστυχώς, η μάστιγα του είδους μας «χτύπησε» ξανά, αφού ξημερώματα της 6ης Ιανουαρίου με νέο blog, ο Redshell αποκάλυψε πως ο καρκίνος επέστρεψε, ακόμη πιο δυνατός. Πλέον, οι χημειοθεραπείες ίσως δεν έχουν νόημα, και ο streamer βρίσκεται σε δίλημμα για το αν θα μπει στη διαδικασία να κάνει δεύτερο γύρο. Μέσα από την ιστορία του, ωστόσο, αναδεικνύεται εκ νέου τόσο η σοβαρότητα με την οποία πρέπει να αντιμετωπίσει το είδους μας τις έρευνες για την ανακάλυψη ίασης του καρκίνου, όσο και η αξία του video game streaming.

Εκτός από «πιτσιρίκια που παίζουν δημόσια όσο άλλοι τους παρακολουθούν», η εν λόγω πλατφόρμα αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα της σύγχρονης κοινωνίας. Παιδιά τα οποία μεγαλώνουν αυτή τη στιγμή έχουν τη δυνατότητα να είναι σε επικοινωνία με δημοφιλείς gamers που υποφέρουν από ασθένειες από τις οποίες ενδεχομένως και τα ίδια να πάσχουν, βρίσκοντας έτσι μια «γωνιά» στην οποία μπορούν να νιώσουν ότι κάποιο άτομο τους καταλαβαίνει καλύτερα. Παράλληλα, άτομα τα οποία δεν είχαν γνώση έως τώρα για το πως λειτουργεί ο καρκίνος, τι είναι, πόσο σοβαρή ασθένεια είναι όντως, και πόση προσοχή χρειάζεται να δίνουμε σε αυτή, πλέον χάρη στο video game streaming έχουν μια ιδέα, και ξέρουν.

Το αν ο Redshell καταφέρει να νικήσει τον καρκίνο εκ νέου όχι δεν το γνωρίζω. Γνωρίζω όμως ότι αποτελεί ένα άτομο το οποίο χρησιμοποίησε το βήμα που έχει για να μοιραστεί το πρόβλημά του χωρίς φόβο, και το κοινό του δεν ανταποκρίθηκε με μίσος και τοξικότητα. Η κοινότητα αγκάλιασε τον Redshell, όπως οφείλουμε όλες και όλοι να κάνουμε με κάθε άτομο που παλεύει με τον καρκίνο ή οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα υγείας. Το στίγμα του καρκίνου είναι κοινωνικό κατασκεύασμα, και όσο εύκολα δημιουργήθηκε από άτομα χωρίς κριτική σκέψη, τόσο εύκολα μπορούμε να το «σπάσουμε» οριστικά, και να κοιτάξουμε την ασθένεια για αυτό που είναι. Όπως και όλες τις άλλες ασθένειες, ψυχικές και μη.

Τελευταία