Αρχική POP CULTUREGAMINGThe Witcher 2: Η μέρα που η CD Projekt άλλαξε τα πάντα

The Witcher 2: Η μέρα που η CD Projekt άλλαξε τα πάντα

17/05/2021

Στο τέλος κάθε γενιάς γραφικών video games θα βρει κανείς την αφρόκρεμα των video games τα οποία είναι το αποτέλεσμα καινοτομίας και της δίψας των developers να φέρουν στο τραπέζι κάτι ακόμη καλύτερο. Συνήθως, τέτοιου είδους εμπειρίες προσφέρονται σε gamers μέσω PC και ακριβώς αυτό έπραξε η CD Projekt πριν ακριβώς 10 χρόνια σαν σήμερα, στις 17 Μαΐου 2011, φέρνοντας στον κόσμο το The Witcher 2: Assassin of Kings. Ένα video game το οποίο χρειάστηκε ένα ολόκληρο έτος επιπλέον δουλειάς προκειμένου να προσαρμοστούν τα γραφικά του σε κονσόλες όπως το Xbox 360. Τι ήταν αυτό που έκανε το The Witcher 2 τόσο ξεχωριστό, πως άνοιξε το δρόμο για νέες εμπειρίες γραφικών στα PCs, και κατάφερε να θεωρείται ακόμη πρωτοποριακό, δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του;

Προφανώς, η αυξημένη προσοχή που έχει το The Witcher franchise αυτή την περίοδο χάρη στη σειρά του Netflix παίζει καταλυτικό ρόλο στο να αναβιώσει η αγάπη του κοινού για θρυλικά games της σειράς που θεωρούνται… παλιά. Ξεκινώντας με το The Witcher 2, η CD Projekt RED έχει φέρει στο “τραπέζι” τεχνολογίες που άλλαξαν τα πάντα στο χώρο του gaming και εκτόξευσαν τα PC graphics. Το γεγονός πως η εταιρία στόχευσε στο κοινό των χρηστών που παίζουν στα PCs τους -μια αγορά που θεωρούταν πτωτική το 2011- ήταν εντυπωσιακό από μόνο του, όμως η CDPR έσπρωξε το παιχνίδι της και όσα ακολούθησαν στο επόμενο επίπεδο.

Γραφικά του “σήμερα”, 10 χρόνια πριν

Παρέα με τίτλους όπως Far Cry 3, Battlefield 3, και Crysis 3, τα PCs άρχιζαν τότε να δείχνουν δείγματα γραφικών τα οποία οι gamers περιμένουν σήμερα -10 χρόνια μετά- να δουν στις κονσόλες τους. Οι χαρακτήρες και τα περιβάλλοντα που είδαν και βίωσαν οι παίκτες στο The Witcher 2 ήταν το πρώτο ενδεικτικό ότι επρόκειτο για ένα video game με τεράστια σημασία όχι μόνο για τους παίκτες, αλλά και για το σύνολο των game developers. Νέες προσεγγίσεις στη γεωμετρία των μοντέλων από το μακρινό 2011 εισήγαγαν στο gaming τη λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά. Από την πρώτη σκηνή στο Timerian Dungeon, σε καταπληκτικές εσωτερικές μάχες και cutscenes, έως και σε εξωτερικές σκηνές με αδιανόητη ακρίβεια και λεπτομέρεια, το The Witcher 2 παραμένει ακόμη και σήμερα ένα οπτικό θαύμα.

Δεν είναι μόνο τα μοντέλα των τριών κεντρικών χαρακτήρων, Geralt, Roche, και Triss, που διαθέτουν τέτοια λεπτομέρεια ώστε όχι μόνο 10 χρόνια πριν αλλά και σήμερα, να είναι τόσο ρεαλιστικά που να… τρομάζουν τον παίκτη. Ακόμη και οι πιο ασήμαντοι -σε ότι αφορά την πλοκή- NPCs είχαν πάνω τους τόση δουλειά και λεπτομέρεια ώστε να καταλάβει κανείς την αγάπη της CD Projekt για το franchise και το gaming.

Εξαίρεση στον κανόνα της μετριότητας

Πέρα από τα πρωτοποριακά γραφικά του, το The Witcher 2 κατάφερε κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Χάρη στη σπουδαία δουλειά που έγινε από τους Πολωνούς της CD Projekt Red και την ομάδα τους, το δεύτερο game της σειράς αποτέλεσε την εξαίρεση στον κανόνα της μετριότητας στον οποίο εμπίπτει η πλειονότητα των sequels μεγάλων video games. Το εν λόγω παιχνίδι του franchise είναι ένα από τα σημαντικότερα, πιο όμορφα, και πιο καλά δουλεμένα video games των τελευταίων δεκαετιών. Η μεταφορά της πλοκής από τις νουβέλες ήταν όσο καλή όσο στο πρώτο παιχνίδι, και οι κριτικές -με ελάχιστες εξαιρέσεις- επιβεβαίωναν πως μιλούσαμε τότε για ένα από τα πλέον σημαντικά video games όλων των εποχών.

Τόσο σημαντικό ώστε ακόμη και ο τότε πρόεδρος της Πολωνίας, Donald Tusk, επέλεξε να κάνει δώρο στον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ, Barack Obama, ένα αντίγραφο του The Witcher 2 στο πλαίσιο της συνάντησής τους. Συνολικά, το The Witcher 2 συγκέντρωσε πάνω από 50 βραβεία, μεταξύ αυτών τα Best European Game στα European Game Awards και 2011 Game of the Year από το Shacknews. Στις κατηγορίες των γραφικών, σάρωσε τα πάντα, όπως και στις κατηγορίες RPG και PC game. Σήμερα, ένας σύγχρονος υπολογιστής μέτριας δύναμης, χρειάζεται μια εξαιρετικά δυνατή κάρτα γραφικών για να “σηκώσει” το The Witcher 2 σε απόλυτα (ultra) γραφικά και το video game όχι μόνο δεν έχει “γεράσει”, αλλά έχει ωριμάσει σε έναν τίτλο στον οποίοι οι παίκτες επιστρέφουν ξανά, και ξανά, και ξανά.

Τελευταία