Αρχική ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΈνα Texas Chainsaw Massacre Μετά Τα Μεσάνυχτα

Ένα Texas Chainsaw Massacre Μετά Τα Μεσάνυχτα

Καλοκαίρι. Υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες με τον ήλιο να ψήνει την πλάση. Οι ήχοι των τζιτζικιών πάντα παρόντες. Ένας κόσμος στον οποίο ελλοχεύει ο κίνδυνος και ο θάνατος είναι καθημερινότητα. Φράσεις που όσο περιγράφουν τον κόσμο που ζούμε αυτή τη στιγμή άλλο τόσο περιγράφουν το Τέξας στο οποίο διαδραματίζεται η μνημειώδης ταινία τρόμου του Tobe Hooper που καλείται να μας σφίξει τα στομάχια και να μας ανεβάσει τους παλμούς αυτό το Σάββατο στην οθόνη του Midnight Express.

?λλωστε κι ο ίδιος ο Hooper είχε δηλώσει πως η επιλογή του να ξεκινήσει την ταινία με μια αφήγηση που περιγράφει τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν ως πραγματικά, ήταν μια συνειδητή επιλογή απέναντι στην απανθρωπιά της Αμερικανικής κυβέρνησης στο Βιετνάμ και τα ψέματα για το Watergate μεταξύ άλλων.

Την αφήγηση ακολουθεί η ημερομηνία της μοιραίες για τους πρωταγωνιστές ημέρας, 18 Αυγούστου του 1973, ειρωνικά λίγες μέρες αφού ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας. Ελλειπτικές εικόνες από ένα έγκλημα ανασκαφής πτωμάτων σε κάποιο νεκροταφείο του Τέξας καθώς και η ραδιοφωνική είδηση που το περιγράφει μας δίνονται στη συνέχεια. Οι ειδήσεις καταλήγουν με άλλα περιστατικά βίας κι οι ήρωες μας που το ακούνε βρίσκονται στην περιοχή.

Το πρώτο μισάωρο της ταινίας μας προσγειώνει ιδανικά όσο και άβολα σε αυτόν τον πολύ βίαιο και ζεστό κόσμο που τον απασχολεί ο θάνατος. Παρά τα σημάδια που δίνονται οι βασικοί χαρακτήρες συνεχίζουν να διανύουν την, για τους περισσότερους, τελευταία μέρα της ζωής, τη μέρα που θα συναντήσουν τον Leatherface. Ένα αρχέτυπο για τους φονικούς slasher ανταγωνιστές που θα εμφανίζονταν τα επόμενα χρόνια στις οθόνες όπως ο Michael Myers στο Halloween και ο Jason στο Friday The 13th.

Ο Hooper είχε αρχικά σκοπό η ταινία να έχει PG καταλληλότητα, προσπαθώντας να κρατήσει το gore και το πολύ αίμα εκτός οθόνης αλλά η σκηνοθετική του δεινότητα απέτρεψε παρόλα αυτά τον σκοπό του, με την ταινία να παλεύει να απαλλαγεί από το απαγορευτικό X Rating πριν την κυκλοφορία της.

Η less is more προσέγγιση, εμπεριείχε όλα τα στοιχεία που έκαναν την ταινία να μοιάζει κάτι παραπάνω από ρεαλιστική, να αγγίζει και να ξεπερνάει τα όρια του φρικιαστικού νατουραλισμού. Από την επιλογή να γυριστεί με φιλμ 16mm που προσδίδει έναν τόνο ντοκιμαντέρ στην εικόνα, στην οικονομημένη χρήση των δραματικών και κοντινών πλάνων στις πιο αγωνιώδεις στιγμές σε αντιδιαστολή με μεσαία και γενικά στη μεγαλύτερη διάρκεια που ενισχύουν την αντικειμενικότητα του βλέμματος και υποβαθμίζουν το όποιο στυλιζάρισμα ως το υποβλητικό, δωρικό score στου οποίου τη σύνθεση συνέβαλε κι ο ίδιος ο Hooper.

Εξίσου σημαντική είναι κι η υπόλοιπη ηχητική μπάντα. Οι ήχοι της φύσης, τα ουρλιαχτά, επιπρόσθετοι ήχοι σε στιγμές φρενίτιδας που μας βάζουν στο κεφάλι των θυμάτων και φυσικά το αλυσοπρίονο, γειώνουν την ταινία σε μια αποτελεσματικότητα που δεν θα μπορούσαν να δώσουν ποτέ κουβάδες ψεύτικου αίματος. Τελευταίο καίριο συστατικό φρίκης είναι η σκηνογραφία στο λημέρι του Leatherface, εμπνευσμένη από τον πραγματικό δολοφόνο και ανασκαφέα τάφων Ed Gein. Κάθε μέρος της ανθρώπινης ανατομίας ως διακόσμηση για ένα ολόκληρο σπίτι, ένα πρωτόγνωρο θέαμα στην κινηματογραφική διανομή του 1974.

Πράγματι η ταινία είχε θέματα διανομής και απαγορεύτηκε ανά περιόδους σε πολλές χώρες αλλά άφησε το στίγμα της στο είδος. Πέραν από τα προαναφερθέντα slasher franchise, ο Wes Craven στηρίχτηκε σ’ αυτήν για το The Hills Have Eyes όπως και ο Riddley Scott για το Alien. ?νοιξε το δρόμο για τα περισσότερα franchise τρόμο παρόλο που οι δικές της συνέχειες απομακρύνθηκαν από τη σκηνοθετική προσέγγιση της ουσιώδους απλότητας και καμία δεν υπήρξε τόσο αποτελεσματική όσο αυτή.

Στο καυτό καλοκαίρι και την Αθηναϊκή νύχτα, ελάτε να βιώσουμε συλλογικά την κορυφαία κινηματογραφική εμπειρία τρόμου στην οθόνη της Ριβιέρας, στην καλύτερη συνθήκη που θα μπορούσατε πλέον να την συναντήσετε.

Εισιτήρια μέσω VIVA.

Τελευταία