Αρχική POP CULTUREGAMINGΑποχαιρετώντας τον Masayuki Uemura

Αποχαιρετώντας τον Masayuki Uemura

Η ανθρώπινη ιστορία περιέχει αμέτρητα καινοτόμα άτομα χάρη στα οποία το είδος άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπε τον κόσμο. Από τους αρχαίους επιστήμονες στους γιατρούς που ανακάλυψαν φάρμακα τα οποία επέκτειναν το προσδόκιμο ζωής, έως τα άτομα αυτά που άλλαξαν την ιστορία της τεχνολογίας, η λίστα είναι γιγάντια. Μέσα σε αυτή βρίσκεται και ο Masayuki Uemura, ο άνθρωπος που έβαλε τα video games στα σπίτια όλων, και έφυγε από τη ζωή την περασμένη Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2021.

Γεννημένος στο Τόκιο στις 20 Ιουνίου 1943, ο Uemura εργάστηκε αρχικά στη Sharp Corporation, πριν προσληφθεί από τη Nintendo το 1971, σε μια απόφαση ζωής η οποία έμελλε να αλλάξει για πάντα το χώρο των video games. Στη διάρκεια των σπουδών του ως ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Chiba Institute of Technology, ο Uemura εργαζόταν στη Sharp, πουλώντας ηλιακές μπαταρίες. Εκείνο το διάστημα, ο Uemura πούλησε επίσης την τεχνολογία photocell σε πολλές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Nintendo.

Ο gaming κολοσσός χρησιμοποίησε αυτή την τεχνολογία για να δημιουργήσει το light gun. Σε συνεργασία με τον βασικό toy designer της Nintendo, Gunpei Yokoi και με τον Genyo Takeda, ο Uemura δημιούργησε ένα shooting game που χρησιμοποιούσε την photocell τεχνολογία και το light gun. Το 1971 ο Uemura προσλήφθηκε από τη Nintendo και η εταιρεία κυκλοφόρησε το Laser Clay Shooting System τον Ιανούαριο του 1973, ένα arcade game στο οποίο οι παίκτες “πυροβολούσαν” εικόνες περιστεριών με “σφαίρες” φωτός τις οποίες παρήγαγε το light gun. Αργότερα, το παιχνίδι έγινε το περίφημο Duck Hunt του 1976.

Όταν ο τότε πρόεδρος της Nintendo Hiroshi Yamauchi χώρισε την εταιρεία σε δυο μέρη, έδωσε στον Uemura το ρόλο του προέδρου του τομέα R&D2, τμήμα που ασχολήθηκε με το hardware της εταιρείας. Δέκα χρόνια μετά την πρόσληψή του από τη Nintendo, ο Uemura έλαβε τον Νοέμβριο του ’81 τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του και όχι μόνο την αποδέχθηκε, άλλαξε εντελώς την ιστορία των video games. Του ζητήθηκε να φτιάξει κάτι που θα επιτρέπει να παίζεις τα παιχνίδια που ήταν στα arcade, στο σπίτι. Συνεργάστηκε με την εταιρεία Rioch και η ομάδα του ξεκίνησε να δουλεύει σε σύστημα που θα μπορούσε να παίξει το θρυλικό “Donkey Kong”.

Η κονσόλα κυκλοφόρησε ως Family Computer (σ.σ. Famicom) τον Ιούλιο του 1983 και δεχόταν κασέτες. Πούλησε πάνω από 2,5 εκατομμύρια κόπιες έως το τέλος του 1984, αλλά η κρίση εμπιστοσύνης στα video games του ’83 προκάλεσε ισχυρό πλήγμα στο Famicom. Η κονσόλα αλλάχθηκε για να μπει στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, η κασέτα άλλαξε σημείο για να θυμίζει το VCR, και μετονομάστηκε.

Σε τι; Μαντεύετε σωστά, μην αμφισβητείτε την πρώτη σας σκέψη. Το όνομα ήταν πλέον Nintendo Entertainment System, δηλαδή NES! Η κονσόλα σάρωσε τα πάντα. Έφερε τα θρυλικά arcade video games της Nintendo στα σπίτια των Αμερικανών. Ακολούθησε το Super Famicom, δηλαδή το Super NES, το 1988, το οποίο έφερε εκ νέου επανάσταση στο χώρο των video games.

Το 2004 ο Uemura συνταξιοδοτήθηκε από τη Nintendo και παρέμεινε σύμβουλος Έρευνας και Μηχανικής της εταιρείας. Έγινε επίσης καθηγητής του Ritsumeikan University, διδάσκοντας video games. Στις 6 Δεκεμβρίου 2021, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών, αφήνοντας πίσω του μια θρυλική παρακαταθήκη. Ήταν ο άνθρωπος που έθεσε τις βάσεις για να ξεκινήσει η μάχη της κονσόλας, η οποία παραμένει “ζεστή” έως τις μέρες μας, με τη Nintendo να έχει μετακυλήσει πλέον σε άλλες προσεγγίσεις όπως το Nintendo Switch, καθώς τα PlayStation 5 και Xbox Series S κυριαρχούν όπως και οι προκάτοχοί τους. Ίσως αυτό δεν ήταν πραγματικότητα όμως χωρίς τη δουλειά του Uemura και της ομάδας του.