Αρχική EVENTSΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣBatushka, Diabolical, Warhammer, Paradise In Flames, Eshtadur, 15/04/2022 @Fuzz

Batushka, Diabolical, Warhammer, Paradise In Flames, Eshtadur, 15/04/2022 @Fuzz

Φωτογραφίες: Πέτρος Πεταλάς

Scroll down for the English report

Το πιο hot συναυλιακό τριήμερο του 2022, έως τώρα, ήταν αυτό που πέρασε, σε σχεδόν όλους τους συναυλιακούς χώρους της Αθήνας, με άπειρες επιλογές σε ύφος και είδος. Εγώ ακολούθησα τον παραδοσιακό, ορθόδοξο (?) δρόμο των Batushka στο Fuzz, που είδα τελευταία το 2018 και περίμενα πως και πως. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι έχω κάποια γνώση του τι έγινε με το original lineup τους και δεν έχω παρακολουθήσει καθόλου τις εξελίξεις, απλά τους ακολουθώ στο Spotify και ακούω την μουσική τους, οπότε η μοναδική άποψη που έχω είναι πάνω στη μουσική τους.

Soprano O.Mortis of the band Paradise In Flames performing live at Fuzz Live Music Club on Friday 15 April 2022

Όλη η βραδιά ξεκίνησε περίεργα νωρίς, με 4 σχήματα να εμφανίζονται πριν, οπότε ήταν ακόμα μέρα έξω όταν βγήκε η εκ-Κολομβίας melodic black/death τετράδα των Eshtadur. Αυτό δυστυχώς, λόγω εργάσιμης ημέρας, δεν τους βοήθησε από άποψη κόσμου, αλλά το προσπάθησαν πολύ. Το μισάωρο set τους βασίστηκε στο τελευταίο τους album “From The Abyss” που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο, έπαιξαν πολύ δεμένα κ ωραία, με αρκετά καλό ήχο κ ενέργεια. Σειρά είχαν οι Paradise In Flames, ένα death/black/horror metal σχήμα από την Βραζιλία, ξεκινώντας με ένα intro πλήκτρου, φτιάχνοντας τον ήχο τους όσο περνούσε η ώρα. Η soprano O.Mortis έκανε την διαφορά στη μουσική τους, καθώς και τα screams του A.Damien στην κιθάρα και του G.Alvarenga στα πλήκτρα, παίζοντας περίπου μισή ώρα. Οργανωμένοι, πολύ καλοί παίκτες και με πολύ ενέργεια, κάτι που άρχισε να μας ζεσταίνει σιγά σιγά. Στις 20:30 λοιπόν, μετά από το changeover, οι Αθηναίοι Warhammer ανέβηκαν στη σκηνή με τις κουκούλες τους κ ξεκινώντας πλάτη στο κοινό. Πολύ πιο aggressive μουσικά, σε πιο old school black metal μονοπάτια, έπαιξαν υλικό κυρίως από τον τελευταίο τους δίσκο “Ashes And Cinders” άρτια, με καλό ήχο που γινόταν και καλύτερος όσο περνούσε η ώρα, με πολύ ωραία πινελιά το σαξόφωνο, που δυστυχώς ήταν πιο χαμηλά από ότι έπρεπε αλλά ήταν εκεί, δεμένοι και groovy συνεχώς. Τα παιδιά αποτελούν προσωπική επιλογή των Batushka και με τον επαγγελματισμό της εμφάνισής τους και την μουσική τους, έγινε ξεκάθαρο το γιατί. Θα ήθελα πολύ να τους δω σε ένα δικό τους, full length live show.

Saxophone player, Thanos Zarkalis, of the black/death metal band Warhammer performing live at Fuzz Live Music Club on Friday 15 April 2022

Γύρω στις 21:00, η σκηνή άδειασε από ενισχυτές και τύμπανα, τα φώτα έγιναν δυνατότερα και το mini soundcheck μας έδωσε να καταλάβουμε τι ακολουθεί. Ήταν η σειρά των Σουηδών Diabolical και την πρώτη τους εμφάνιση στην Ελλάδα. Το wall of sound που είχαν φτιάξει μας χτύπησε πολύ δυνατά από τις πρώτες τους νότες και το πολύ ωραίο light show που είχαν στήσει μας ξύπνησε για τα καλά. Ο main vocalist και κιθαρίστας Sverker Widgren ήταν σε πολύ καλή μέρα, σε συνδυασμό με τα πολύ ωραία vocals του δεύτερου κιθαρίστα Carl Stjärnlöv, τόσο στα screams όσο και στα καθαρά, πλαισιώνονταν τέλεια από το πολύ δεμένο rhythm section του Paul Viscolit στο μπάσο και του τεράστιου Jonathan Persson στα τύμπανα, το νεότερο μέλος τους. Μπήκαμε αμέσως στην ενέργεια τους με sing-alongs και παλαμάκια, καθώς άμεση επαφή μαζί μας σε όλη τη διάρκεια. Σύγχρονο death metal με black πινελιές σε πολύ υψηλό επίπεδο, περίπλοκες συνθέσεις με groove και επιθετικότητα, με πολύ χαρακτηριστικά τα καθαρά, πολύ ψηλά φωνητικά. Πολύ ωραίες στιγμές το γιγάντιο “We Are Diabolical” και το πολύ groovy “The Fire Within” από την τελευταία τους δουλειά “Eclipse” και σίγουρη στενή παρακολούθηση δισκογραφικά και για επόμενες εμφανίσεις. Τελείωσαν ακριβώς στην ώρα τους, δίνοντας την σκηνή στους τεχνικούς και το περίπλοκο στήσιμο για αυτό που θα ακολουθήσει.

Band Diabolical performing live at Fuzz Live Music Club on Friday 15 April 2022

22:35 ακριβώς, όλο το Fuzz γίνεται κόκκινο και οι πρώτοι 3 μοναχοί εμφανίζονται στη σκηνή, ανάβοντας τα πολλά κεριά που υπήρχαν στη σκηνή υπό τους ήχους μιας σκοτεινής ψαλμωδίας. Οι υπόλοιποι ακολούθησαν, αφήνοντας τελευταίο τον Krysiuk να γεμίζει τον χώρο με την μυρωδιά του λιβανιού. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο ήχος τους ήταν άρτιος, δημιουργώντας ένα γιγάντιο, αλλά καθόλου ενοχλητικό, wall of sound με τις 2 οκτάχορδες κιθάρες τους και τα πραγματικά φανταστικά φωνητικά της χορωδίας και του Krysiuk. Τρομερά κουρδισμένοι σαν μπάντα, κάτι που το ανέδειξε ολόσωστα το light show τους, μας πήραν μαζί τους στην σκοτεινή κατάνυξη που δημιουργούν. Τα τύμπανα ήταν πραγματικά τεράστια και το διακριτικά τεράστιο μπάσο ήταν τόσο σωστά «μέσα» στη μουσική τους, κάτι που έβγαζε πολύ σωστά «μπροστά» τις μελωδίες των κιθαρών και ιδιαίτερα τα φωνητικά. Το να κρατηθείς πραγματικά ακίνητος παίζοντας τόσο γρήγορα είναι πάρα πολύ δύσκολο, αλλά τα κατάφεραν έως το τελευταίο δευτερόλεπτο. Το setlist τους ήταν μία μίξη από τις δουλειές τους, παίζοντας πράγματα από το “Litourgiya” και από το τελευταίο “MARIA”, κρατώντας το κοινό συνεχώς μαζί τους. Η δουλειά που έχει γίνει στην παραγωγή τους, από τις ενορχηστρώσεις και τον ήχο, το light show, τις συγκεκριμένες κινήσεις, τα άπειρα props και οι συγκεκριμένες στιγμές που χρησιμοποιούνται είναι κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Έπαιξαν λίγο παραπάνω από μιάμιση χορταστική ώρα. Στο τέλος ο Krysiuk μας χαιρέτησε με την φράση “Slava Ukraini”, που σημαίνει “Glory to Ukraine”, άφησε την μπάντα να γονατίσει αργά παίζοντας τις τελευταίες νότες και τα φώτα έγιναν μπλε και κίτρινα, αφήνοντας την σκηνή άδεια στα χρώματα της σημαίας της Ουκρανίας.

Batushka performing live at Fuzz Live Music Club on Friday 15 April 2022

Δεν θα μπορούσε να γίνει πιο γεμάτη η συναυλιακή βραδιά της Παρασκευής. Ξεκίνησε κυριολεκτικά μέρα, δυστυχώς για τους περισσότερους εργάσιμη και δύσκολη, και τελείωσε νύχτα, αλλά με μία πολύ ωραία αίσθηση εκτόνωσης μέσω της μουσικής νομίζω για όλους όσους βρέθηκαν εκεί. Ελπίζουμε όλοι τέτοιες μέρες, τριήμερα και εβδομάδες, να είναι πολύ πιο συχνές.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες

The hottest three-day period of 2022 so far was the one that ended on Sunday the 17th of April, with the vast majority of live venues in Athens offering a wide variety of choices. I followed the traditional, orthodox (?) way of Batushka at Fuzz, which I last saw performing back in 2018 and I couldn’t wait. At this point, it is important for me to note that I have some knowledge of what happened with the original lineup of the band, yet I have not followed the latest news, I’m just following them on Spotify and listen to their music, so my opinion has been shaped through their music.

The night started strangely early, with four bands appearing on stage before the headliners. Needless to say, it was still day outside when Colombia-hailing melodic black/death quartet Eshtadur came on scene. With the live taking place on a Friday this did not end up being helpful when it came to attendance, however they gave it their all. Their half-hour set was based on their latest album, “From The Abyss”, which came out in September 2021, and they gave a dense performance, with nice sound and good energy. The baton was then given to Paradise In Flames, a death/black/horror metal band from Brazil, who started out with a keyboard intro, improving their sound as the time went by. Soprano O.Mortis gives Paradise In Flames the… extra mile to their music, with the guitar screams by A.Damien and the keyboards of G.Alvarenga making their half-hour set even better. Organized, with perfect knowledge of their instruments and a lot of energy, they made sure the atmosphere was getting hotter. At 20:30, after the changeover, Athens-based Warhammer came on stage with their hoods on and their backs turned to the crowd. Clearly more aggressive music-wise, walking the old-school black metal paths, they performed songs mainly from their latest album “Ashes And Cinders”, with excellent sound that improved gradually. Their saxophone-inclusion gave a nice touch to the whole feeling, however, its volume could have been higher, but you could still hear it. Warhammer are a personal choice of Batushka and they proved the latter right with their professionalism and music. I would love to see them in their own, full-length live show.

Around 21:00, the stage was relieved of the weight of the amplifiers and drums, the lights became stronger, and a mini soundcheck made sure we knew what was coming. It was time for Sweden-based Diabolical and their first-ever appearance in Greece. The wall of sound they created hit us early on and the great light show they had prepared woke us up. Their main vocalist and guitarist, Sverker Widgren, was in a great mood, and in conjunction with the great vocals of the other guitarist, Carl Stjärnlöv -both screams and clean ones- they provided great support for the excellent rhythm section by Paul Viscolit (bass) and the legendary Jonathan Persson (drums), the latter being the latest addition to their lineup. With sing-alongs and clapping, we matched their energy from the first moment they started playing, and the great atmosphere kept going. Modern death metal with strokes of black at the highest level, complicated compositions with great groove and aggression. Their clear, high vocals stood out above everything else, tying it together. Great moments during the gigantic “We Are Diabolical” and the groovy “The Fire Within” from their latest album “Eclipse” made sure that I will be following them closely, both online for their next releases, as well as live, on their next arrival. They ended their performance on time, allowing the technicians to prepare the stage for what was about to happen.

The clock showed 22:35 and Fuzz turned red. The first three friars appear on stage, lighting countless candles that were positioned in specific positions, being waltzed by a dark psalm. The rest of them follow, leaving Krysiuk last to fill the place with the smell of incense. From the first moment their sound was whole, creating a gigantic -yet not a moment annoying- wall of sound with two eight-stringed guitars and fantastic vocals both from Krysiuk and the chorus. An exceptionally tuned band, something that was highlighted by their light show, they took us on a trip to the dark devoutness only they are able to create. The drums were literally huge as was the bass, dancing perfectly with their music, allowing the guitar melodies and the special vocals to stand out. To be able to stay still while playing so fast is a truly difficult task, yet they made it happen. To the last second. Their setlist was a mix of their work, playing songs from “Litourgiya” as well as from the latest “MARIA”, keeping us close to them all the way through. The work that has been done production-wise -from the orchestration to the sound, the light show, the choreographies, the endless sea of props and the perfect timing that they are used- is something truly remarkable.

They performed for over 90 minutes. In the end, Krysiuk said goodbye with the phrase “Slava Ukraini”, which means “Glory to Ukraine”, and left the rest of the band to kneel and play their last notes slowly, as the lights turned blue and yellow, leaving the stage empty and dressed in the colors of the Ukrainian flag.

Friday night could not have been denser and more packed. It literally started during the day -unfortunately for those who were working- and ended at night, with a nice feeling of relaxation through music for everyone present. We hope that days such as this one, three-day periods, and even entire weeks filled with similar moments, will be more frequent.

Τελευταία