Αρχική POP CULTURESERIESJuohmaru, ο μπαμπάς του Pikachu

Juohmaru, ο μπαμπάς του Pikachu

Δευτέρα με Πέμπτη βράδυ τα σχολικά τα χρόνια σήμαινε… βάσανο βασάνων. Αφού πρώτα είχες περάσει κάμποσες ώρες στο θρανίο και στο προαύλιο, μερικές ώρες στο σπίτι να διαβάζεις και να ασχολείσαι με όσα σε απασχολούσαν (shoutout σε όσους δεν μεγάλωσαν σε «φυσιολογικές» οικογένειες»), έπρεπε όλη αυτή η υπερένταση που σου έβγαινε -επειδή ήσουν όλη μέρα στο «σήκω-κάτσε, κάτσε-σήκω» και μια μηχανή παραγωγής ενέργειας ταυτόχρονα- να διοχετευθεί με κάποιον μαγικό τρόπο σε ύπνο, και το επόμενο πρωί ξανά-μανά τα ίδια.

Το βράδυ της Παρασκευής όμως ήταν διαφορετικό. Μπορεί αυτοί που σε μεγάλωναν να σε θεωρούσαν έως και προβληματικό παιδί, και να ανησυχούσαν, όταν σε έβλεπαν να πέφτεις νωρίς το βράδυ για ύπνο με αποφασιστικότητα, μα αυτοί δεν ήξεραν. Ή μάλλον, για να είμαστε δίκαιοι, είχαν απλώς ξεχάσει, όπως ξέχασες κι εσύ αργότερα, και θα ξεχάσουν άλλοι έπειτα από εσένα. Είχαν ξεχάσει πόσο όμορφο, ανεκτίμητο, υπέρλαμπρο είναι το πρωί του Σαββάτου για ένα παιδί που μεγάλωσε στα 90s. Όχι γιατί τότε ο ήλιος στην Ελλάδα δεν συνοδευόταν από μουσώνες (climate change IS real, ξεκολλήστε το μυαλό σας), αλλά επειδή τότε, πρωί Σαββάτου, σχεδόν χαράματα για τα δικά μας -παιδικά- δεδομένα, έπαιζαν ΜΟΝΟ τα καλύτερα στην ελληνική τηλεόραση.

Μεταξύ αυτών, και ο Τζουμαρού ή όπως θα ήθελαν οι φίλοι μας οι Γιαπωνέζοι και δημιουργοί του να ονομάζουμε αυτό που βλέπαμε «Plawres Sanshiro». Προφανώς δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση εμείς να πούμε αυτό, γιατί ήμασταν πιτσιρίκια που είχαν ξετρελαθεί με τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρωταγωνιστή αυτής της θρυλικής σειράς που κράτησε για 37 επεισόδια, και συμπτωματικά σήμερα γιορτάζει 37 χρόνια ζωής. Στις 5 Ιουνίου 1983 ο Juohmaru και ο φίλος του Sanshiro βγήκαν για πρώτη φορά στις οθόνες του πλανήτη, για να έρθουν αρκετά χρόνια αργότερα, το 1990, στην Ελλάδα μέσω της ΕΡΤ3 (κλαψ).

Ακολουθώντας ένα manga διάρκειας τριών ετών (1982-1985) και 14 τόμων, το shonen του Jiro Gyu μεταφέρθηκε στη μικρή οθόνη από τον Kunihiko Yuyama, και για 37 επεισόδια μας κράτησε συντροφιά, αποτελώντας τομή στην ιστορία των anime. Γιατί; Με τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 να μονοπωλούνται από γιγάντια ρομπότ που ήταν ψηλότερα από κτίρια, πετούσαν στο διάστημα, και πολεμούσαν μυθικά τέρατα (ή/και άλλα ρομπότ), το Plawres Sanshiro έφερε στην ανθρωπότητα κάτι εκ διαμέτρου αντίθετο. Τα ρομπότ ήταν μικρά, μικρότερα από τους ανθρώπους, και πολεμούσαν όχι για να προστατεύσουν ή να κατακτήσουν τη Γη, αλλά για να γίνουν Πρωταθλητές.

Είχαν ξεχάσει πόσο όμορφο, ανεκτίμητο, υπέρλαμπρο είναι το πρωί του Σαββάτου για ένα παιδί που μεγάλωσε στα 90s

Η «γέννηση» του Juohmaru

Ο μικρός Sanshiro Sugata ήθελε να γίνει ο καλύτερος χειριστής Plawres (Plastic+Wrestling) στην Ιαπωνία, παρά το γεγονός πως ο παππούς του ήθελε να τον κάνει τον μεγαλύτερο judoka που έχει δει ποτέ ο πλανήτης. Αντί να παλεύει ο ίδιος, ο Sanshiro επέλεξε να κατασκευάσει το δικό του ρομπότ-πολεμιστή, τον οποίο ονόμασε Juohmaru και να συμμετάσχει στα τουρνουά Plawres. Εκεί βρέθηκε αντιμέτωπος με ρομπότ που έκαναν την παιδική ψυχούλα μας να ραγίσει ουκ ολίγες φορές, σπάζοντας στο ξύλο τον Τζουμαρού καθώς εμείς καταριόμασταν την ώρα και τη στιγμή, πριν ζήσουμε την απόλυτη λύτρωση λες και βλέπαμε το Rocky και ήταν ο τελευταίος γύρος (αφού είχε κουράσει τον αντίπαλο ρίχνοντας κουτουλιές στα χέρια του, ήταν όλα ένα καλομελετημένο σχέδιο, ξέρω τι σας λέω), καθώς ο Τζουμαρού επικρατούσε του αντιπάλου.

Φυσικά, οι Sanshiro και Juohmaru δεν ήταν μόνοι, είχαν παρέα την Kyoko, βοηθό εκπαιδευτή judo της οικογένειας Sugata που κράζει τον Sanshiro με κάθε ευκαιρία, για να του δείξει το ενδιαφέρον της για αυτόν (σ.σ. ήταν ερωτευμένη μαζί του, tough love και τα γνωστά τρικ των 90s). Μαζί τους και ο Shota, ο καλύτερος φίλος του Sanshiro και συνδυασμός του Samwell Tarly με το «σκουλήκι» Petyr Baelish από το Game of Thrones, μιας και ο Shota ήταν ο «κατάσκοπος» αλλά και ο αρχειοφύλακας του Sanshiro, συλλέγοντας πληροφορίες για τα αντίπαλα ρομπότ.

Μηχανικός και πρακτικά αυτός ο οποίος ήταν υπεύθυνος που ο Juohmaru δεν ήταν ένα μικρό λοφάκι από σίδερα ο Tetsuya, αρμόδιος για όλα τα μηχανικά προβλήματα του πρωταγωνιστή μας, έξυπνος, και πρωτοπόρος της τεχνολογίας των Plawres. Ο Tetsuya συνεργαζόταν με τον Shinji, προγραμματιστή του Juohmaru, ο οποίος σε κάθε αγώνα βρισκόταν στο πλάι του Sanshiro και μαζί χειρίζονταν το συμπαθές ρομπότ.

«Μπαμπάδες» του Pikachu και του Ash

Κόκκινο καπέλο; Check. Συμπαθής φίλος που τρώει απίστευτο ξύλο για να κερδίσω τη δόξα; Check. Θέλω να γίνω ο καλύτερος; Check. Δυναμική κοπέλα που είναι ερωτευμένη μαζί μου αλλά με νοιάζει μόνο το Πρωτάθλημα; Check. Προφανώς δεν μιλάμε μόνο για τον Sanshiro Sugata, αλλά και για τον Ash Ketchum, και αν αναρωτιέστε τι δουλειά έχει εδώ ο καλύτερος συλλέκτης Pokemon όλων των εποχών, θα σας απαντήσω αμέσως.

Το όνομα Kunihiko Yuyama μπορεί να μην λέει πολλά σε αρκετά άτομα που διαβάζουν αυτό το κείμενο. Ορισμένοι όμως ίσως τον γνωρίζετε και όχι χάρη στο Juohmaru, αλλά χάρη στο Pokemon. Ο ίδιος σκηνοθέτης που είδε το Plawres Sanshiro να σταματάει έπειτα από 37 επεισόδια (σ.σ. ήταν εδώ που τα λέμε μόλις 14 τεύχη το manga, πόσο να το τραβήξουν), έμελλε μιάμιση δεκαετία αργότερα να βάλει το χεράκι του για να δημιουργηθεί ένα από τα μεγαλύτερα φαινόμενα στην ιστορία, το Pokemon.

Ο ίδιος σκηνοθέτης που είδε το Plawres Sanshiro να σταματάει έπειτα από 37 επεισόδια, έμελλε μιάμιση δεκαετία αργότερα να βάλει το χεράκι του για να δημιουργηθεί ένα από τα μεγαλύτερα φαινόμενα στην ιστορία, το Pokemon

Από anime video game, ρούχα, και virtual reality game για smartphones, το Pokemon δεν χρειάζεται και πολλές συστάσεις. Και όλα τα οφείλει στον Juohmaru και τον Sanshiro, που έθεσαν τις βάσεις -έστω και μέσω της μέτριας αποδοχής τους- προκειμένου ο Ash Ketchum και ο Pikachu να μπουν σε κάθε σπίτι (σ.σ. και να κλέψουν κάθε πιθανό αντικείμενο από κάθε χάρτη, μαζεύοντας εξοπλισμό για μια τελική μάχη που τελικά τελείωνε σε 3 λεπτά γιατί όλα τα Pokemon μας ήταν level 99 και του αντιπάλου κοντά στο 90 το πολύ).

Ενδιαφέροντα trivia για το Plawres Sanshiro (Juohmaru):

► Έχει τον ίδιο σκηνοθέτη με το Pokemon και το δεύτερο έχει ξεκάθαρη επιρροή από το Juohmaru

► Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα εκτός Ασίας και Μέσης Ανατολής που προβλήθηκε το anime, με Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, και ορισμένες Αραβικές χώρες να το βλέπουν επίσης

► Τόσο ο Juohmaru όσο και τα ανταγωνιστικά ρομπότ κυκλοφόρησαν σε φιγούρες στα 80s, με την ακριβότερη ρεαλιστική φιγούρα αυτή τη στιγμή (2020) στο eBay να κοστίζει 1.590 δολάρια

► Το DVD BOX είναι αντίστοιχα σπάνιο και κλειστό είναι το ακριβότερο προϊόν του brand, με αξία 2.500 δολαρίων στο eBay

► Το κανάλι «Παλιά κινούμενα σχέδια» στο YouTube έχει αρκετά από τα επεισόδια που έπαιξαν στην Ελλάδα