Hania Rani - Home

Ρωτήστε με πάλι στο τέλος του χρόνου, αν θέλετε, ποιο είναι το πιο όμορφο album που άκουσα φέτος, αν και μάλλον δεν θα λάβετε διαφορετική απάντηση. Ομολογώ πως δεν είχα πάρει χαμπάρι αυτήν εδώ την κυρία. Αρκούσε όμως το πρώτο play, όχι μόνο για να πειστώ, αλλά για να θέλω να μάθω όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτό που έφτανε στα αυτιά μου. Και κυρίως να ακούσω ξανά και ξανά αυτή τη δουλειά. Δηλαδή, πόσο συχνά σε γοητεύει κάτι ολοκαίνουργιο τόσο αβίαστα και άμεσα στον σημερινό ωκεανό υπερπροσφοράς;

Η Hania Rani, κατά κόσμον Hanna Raniszewska, έρχεται από την παγωμένη Βαρσοβία, παίζει πιάνο, αλλά και διάφορα πληκτροφόρα, διαθέτει κλασικές σπουδές στη μουσική και κατοικοεδρεύει μεταξύ της πολωνικής πρωτεύουσας και το Βερολίνο. Συστήθηκε στη μουσική βιομηχανία πριν περίπου ένα χρόνο με το ντεμπούτο της Esja. Μία συλλογή από μινιμαλιστικές, πιανιστικές συνθέσεις, η οποία έγινε δεκτή με θέρμη από τον διεθνή Τύπο.

Σχεδόν δεκατέσσερις μήνες αργότερα, κυκλοφορεί τον διάδοχό του, ο οποίος είναι και το αντικείμενο μελέτης αυτού του κειμένου. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της δημιουργού, το βασικό θέμα του δίσκου, είναι η οικειότητα. Με νέες τοποθεσίες. Με νέους ανθρώπους. Με ό,τι εν γένει μας κάνει αισθανόμαστε «σπίτι μας». Εξ ου και η ταιριαστή του ονομασία, Home.

Εξ ου και τα εξαιρετικά video clips για τρία κομμάτια («Home», «Leaving» και «F Major»), που μπορείτε εύκολα να βρείτε στο διαδίκτυο και που συστήνω ανεπιφύλακτα να πράξετε. Καθένα από αυτά είναι γυρισμένο σε διαφορετική ευρωπαϊκή τοποθεσία (Ισλανδία και Ελλάδα) και η μουσική μαζί με την εντυπωσιακή δουλειά που έχει γίνει στην κινηματογράφηση, σε βάζουν αμέσως στο κλίμα.

Ωραία όλα αυτά, αλλά τί γίνεται με τη μουσική; Ο μινιμαλισμός τον οποίο αναφέραμε παραπάνω είναι και εδώ παρών, αλλά πλέον έχει πρόσθετες αποχρώσεις. Δίπλα στο πιάνο και τα synthesizers της πρωταγωνίστριας, εμφανίζονται διακριτικά, τόσο το κοντραμπάσο και τα τύμπανα όσο και ένα κουαρτέτο εγχόρδων. Αλλά αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι οι ερμηνείες της Πολωνής σε πέντε από τις δεκατρείς συνθέσεις του album. Η φωνή της σε συνδυασμό με τις κινήσεις των πλήκτρων, θυμίζουν σε σημεία την πρώιμη εποχή της Kate Bush, χωρίς ωστόσο τις χαρακτηριστικές ακροβασίες της Βρετανής. Αντιθέτως, η Hania Rani, κλέβει τις εντυπώσεις με την λιτή, αλλά αρκούντως περιεκτική της προσέγγιση και χτίζει πανέμορφα ηχοτοπία. Μαζί με τα κλασικότροπα μοτίβα, υπάρχει ξεκάθαρο φλερτ με το εκ Γερμανίας ορμώμενο, πιο κινηματογραφικό, νέο κύμα της electronica, χωρίς όμως να χάνεται ούτε το συναίσθημα, ούτε το βάθος. Κάθε άλλο. Η μουσική της είναι πλούσια, δημιουργεί ατμόσφαιρα αποφεύγοντας τις κινήσεις εντυπωσιασμού και δεν ακούγεται να προσπαθεί περισσότερο απ’ όσο απαιτείται για να πετύχει το σκοπό της.

Αν και βρισκόμαστε στου δρόμου τα μισά, το Home είναι ήδη στην προσωπική μου λίστα με τους καλύτερους δίσκους αυτής της χρονιάς και πολύ αμφιβάλλω ότι θα χάσει τη θέση του έως ότου φτάσουμε στον τερματισμό. Με δεδομένο ότι βρίσκεται εκεί έξω ήδη, ελεύθερο προς ακρόαση σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην του δώσετε την ευκαιρία που δικαιούται. Μην πείτε μόνο ότι δεν σας παροτρύναμε…

Rating: 

 9.0


Εταιρεία: Gondwana Records
Genre: Neoclassical
Παραγωγός: Gondwana Records
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 29/05/2020
Band Links:
Hania Rani, Facebook, Instagram, Twitter, SpotifyBandcamp