Αρχική ΜΟΥΣΙΚΗΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑBlack Holes and Revelations - Muse

Black Holes and Revelations - Muse

"Corrupt/ You corrupt/

And bring corruption to all that you touch/

Hold/ You'll behold/

And beholden for all that you've done"

Τι είναι αυτό που διαχωρίζει ένα μουσικό album από μια τομή στην ιστορία της Τέχνης; Που βρίσκεται η γραμμή ανάμεσα στον καλό μουσική και στην ιδιοφυΐα; Είναι ο Matt Bellamy ο Ludwig van Beethoven του 20ου αιώνα, όπως έχει ειπωθεί στο παρελθόν;

Δεν ορίζεται. Δεν ορίζεται. Ίσως. Αυτές είναι οι τρεις απαντήσεις που θα… ρισκάρουμε να δώσουμε στις παραπάνω τρεις ερωτήσεις. Μπορούμε να τις συνοψίσουμε σε μια κοινή απάντηση για όλα; Ναι. Η απάντηση είναι «Black Holes and Revelations».-

Στις 3 Ιουλίου 2006, πριν 14 χρόνια ακριβώς, οι Muse έφεραν στη… ζωή ένα album-αριστούργημα, το οποίο θα αποτελεί παρακαταθήκη της μουσικής ιστορίας στο διηνεκές. Για το πούμε πιο… λαϊκά, μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Δεν είναι μόνο η φωνή του Bellamy, η ενορχήστρωση του album, οι επαναστατικές μελωδίες, και ο πρωτότυπος ήχος, που κάνουν το 4ο album των Muse να θεωρείται θησαυρός.

Παραπάνω είπαμε πως αυτό που διαχωρίζει ένα μουσική album από μια τομή στην ιστορία της Τέχνης δεν ορίζεται. Δεν μπορείς να το περιγράψεις με λίγα λόγια. Θες είτε πολλά, πολλά βιβλία, είτε αν είσαι ο ακροατής, απλά το ξέρεις. Το νιώθεις. Πολιτικά μηνύματα που ξεχειλίζουν σε κάθε στίχο, βαρύγδουπες δηλώσεις παραδοχής της ματαιότητας της ύπαρξης, συνδυασμένες με επαναστατική διάθεση και όραμα για αλλαγή αυτού του κόσμου προς το καλύτερο, φαλτσέτα και φωνητικά απόκοσμα, και album αλλά και single covers που αποτελούν οπτικές οάσεις.

Στο Knights of Cydonia, το οποίο «κλείνει» το album, οι Muse «μπαίνουν» στο κομμάτι με μια αναφορά στο «Close Encounters of the Third Kind». Ο τίτλος του κομματιού παραπέμπει στη Cydonia, την περιοχή του πλανήτη ?ρη η οποία είναι γνωστή ως «το πρόσωπο στον ?ρη».

Ο Bellamy αναρωτιέται «Πώς μπορούμε να νικήσουμε, όταν οι χαζοί μπορούν να είναι βασιλιάδες/ Μην χαλάς το χρόνο σου, γιατί ο χρόνος θα χαλάσει εσένα» στο δεύτερο κουπλέ, και στο ρεφρέν σφυροκοπάει αλύπητα με το «Κανείς δεν θα με πάρει ζωντανό / Ο χρόνος ήρθε να φτιάξουν τα πράγματα/ Εγώ κι εσύ πρέπει να παλέψουμε για τα δικαιώματά μας/ Εγώ κι εσύ πρέπει να παλέψουμε για επιβίωση».

Αυτό είναι που διαχωρίζει ένα μουσικό album από μια τομή στην ιστορία της Τέχ- της ανθρωπότητας. Το να πάρεις θέση. Ενώ διατηρείς την υψηλή ποιότητα της μουσικής σου εκεί που πρέπει, να «ξυπνάς» τους ακροατές σου. Να διαλέγεις πλευρά. Δεν υπάρχει μέση λύση, το είπε ξεκάθαρα και ο Bellamy στις δηλώσεις του για το πρώτο κομμάτι του δίσκου «Take A Bow», όταν ρωτήθηκε: «Αναφέρεται στο συναίσθημα του αδύναμου ανθρώπου που έχασε τον έλεγχο απολύτως και θέλει να εκδικηθεί την εξουσία».

Τελευταία