Mötley Crüe - New Tattoo

Για τους Mötley Crüe το "New Tattoo" που κυκλοφόρησε μια ηλιόλουστη καλιφορνέζικη ημέρα του Ιούλη στο millennium, δεν ήταν το άλμπουμ με τα αμέτρητα χιτάκια. Ήταν όμως ο δίσκος που δεν έδωσε μόνο έδωσε το φιλί αλλά το γλωσσόφιλο της ζωής στη θεότρελη συμμορία που όλοι ερωτευθήκαμε στα 80's και αγαπάμε μέχρι και τώρα.

Το "New Tattoo" έβαλε τα ρεμάλια, όχι της Φωκίωνος Νέγρη, αλλά της Sunset Boulevard στον ίσιο δρόμο μετά από μια άκρως σκοτεινή και όχι τόσο αποδοτική δεκαετία. Ήθελαν να ξαναμπούν στα πράγματα, να ξαναμπούν στο παιχνίδι δισκογραφικά και μουσικά.

Συνήθως μια μπάντα όταν θέλει να το πετύχει αυτό, δυο γρήγορες αποφάσεις παίρνει. Πρώτον να επιστρέψει στις ρίζες της, στη συνταγή που έκανε τα μέλη της να πετύχουν και δεύτερον να συνεχίσει από εκεί που τελείωσε το τελευταίο πετυχημένο εμπορικά άλμπουμ της.

Ο Nikki Sixx με τις ευλογίες του παραγωγού τους Mike Clink, έλεγε καθ' όλη τη διάρκεια των ηχογραφήσεων πως το "New Tattoo" έπρεπε να είναι ο διάδοχος, η φυσική συνέχεια του "Dr. Feelgood". Ο Clink επίσης ήταν ο σωστός άνθρωπος πίσω από την κονσόλα.

Πως να μην το εκφράσεις αυτό για έναν άνθρωπο ο οποίος έχει κάνει παραγωγή και διέπρεψε εκεί γύρω στα τέλη 80's σε δίσκους μεγαθήρια όπως ο "Appetite for Destruction" των Guns & Roses, o "Slip of the tongue" των Whitesnake ή ο "Rust in Peace" των Megadeth!! Σημειώνω ξανά στα τέλη των 80's, εκεί που ήθελαν οι Crue να επιστρέψουν.

Αν ακούσεις το "Punched in the teeth by love" θα νιώσεις τα μάτια του "Looks that kill" να σε καρφώνουν, ενώ κάθε άλλο παρά τυχαίο ήταν που το 8ο τους άλμπουμ τελείωνε με τη διασκευή του "White punks on dope" των The Tubes. Εκτός από το ότι ήταν αφόρητα πετυχημένος ο τίτλος, ήταν επί της ουσίας οι επιρροές και τα ακούσματα των Mötley Crüe πριν καν συναντηθούν για να σχηματίσουν ένα από τα μεγαλύτερα σχήματα του hard rock.

Το πρώτο και σημαντικό θέμα που ξεδιάλυνε πετυχημένα η μπάντα είναι που έκοψε δεσμούς με την Elektra Records. Έτσι στη δική τους Mötley Records μπορούσαν να εκμεταλλευθούν τις παλιές τους κυκλοφορίες αλλά και να ετοιμάσουν μελλοντικά project.

Αλλού ήταν τα αγκάθια όμως. Ο Tommy Lee είχε θέματα με την γυναίκα του (Πάμελα 'Αντερσον), το νόμο (έκανε φυλακή) και φυσικά με την ίδια τη μπάντα. Πιο συγκεκριμένα είχε με τον Vince Neil και μάλιστα υποστήριζε ότι του πηγαίνει πίσω σαν τραγουδιστής. Πάντως τα τραβολογήματα που είχε το πατριωτάκι μας ο Tommy Lee με το νόμο, στέρησε στους Mötley Crüe ευκαιρίες για live σε μεγάλα festival, ένα εκ των οποίων και το Ozzfest.

Ο Lee στην ξακουστή βιογραφία των Mötley Crüe "The Dirt" είχε ομολογήσει πως "πάντα έλεγα στον εαυτό μου πως αν κάποια στιγμή νιώσω ότι η καρδιά μου δεν ανήκει στη μπάντα τότε θα αποχωρήσω. Έτσι ένιωσα τότε και γι' αυτό έφυγα". Πίσω από τα κάγκελα της φυλακής αποφάσισε να παρατήσει τα για περίπου δυόμιση δεκαετίες κολλητάρια του.

Πριν τις ηχογραφήσεις για το "New Tattoo" πήρε μέρος στη best of τουρνέ και μετά τις συναυλίες κλείνονταν μακριά από τους υπόλοιπους σε ένα φορητό στουντιάκι και δημιουργούσε μουσική για το προσωπικό του project που θα ονομάζονταν Methods of Mayhem.

'Αξιος αντικαταστάτης για τη δημιουργία του "New Tattoo" ήταν ο ντράμερ του Ozzy, ο Randy Castillo που δεν άφησε κανένα ίχνος αμφισβήτησης. Ο Nikki Sixx στο "The Dirt" παραδέχεται πως "όλως περιέργως χωρίς τον Tommy Lee η μπάντα μπήκε σε μια σταθερή κατάσταση την οποία δεν είχα ξαναζήσει απ' όσο θυμάμαι τον εαυτό μου στους Mötley Crüe."

Ο Vince Neil έρχεται να προσθέσει για την κατάσταση που επικρατούσε στο στούντιο πως "στο New Tattoo δε χρειάζονταν να περνάνε άσκοπα οι εβδομάδες για το τίποτα. Ήταν σαν τις πρώτες ημέρες των Mötley Crüe."

Η μουσική σου θύμιζε όντως τις πρώτες ημέρες των Crüe. Αυτό είχα καταλάβει τότε και εγώ σαν ακροατής και ασυνείδητα αγάπησα άνευ όρων το άλμπουμ, την ξέγνοιαστη ατμόσφαιρα που ενέπνεε και δεν έδινα δεκάρα για το αν ήταν επιτηδευμένη ή όχι.

Το εναρκτήριο "Hell on high heels" κατάφερε και σκαρφάλωσε στο νο13 των maninstream rock chart, άσχετα αν η μπάντα κυκλοφόρησε σαν single το ομώνυμο "New Tattoo" και το "Treat me like the dog I am".

Όχι, δεν είχαν όλα τα τραγούδια την ανάλαφρη θεματολογία του "Treat me like the dog...". Το "Fake" κάνει λόγο για την υποκρισία και την ψευτιά στη μουσική βιομηχανία, ενώ το "1st band on the moon" κατακρίνει με το γνωστό Mötley τρόπο την Αμερικάνικη κουλτούρα και τον συντηρητισμό της που γιγαντώνονταν μέρα με τη μέρα.

Τότε το 2000 κάτι άλλο ακόμα μεγάλωνε με γεωμετρικούς ρυθμούς και αυτό ήταν το διαδικτυακό πορνό. Με αυτό καταπιάνεται το "Porno Star".

Το "New Tattoo" σαν δίσκος έφθασε στο νο41 των Billboard και πούλησε πάνω από 200 χιλιάδες αντίτυπα. Όλα ήταν αισιόδοξα για το σχήμα που είχε πλέον και σταθερό ντράμερ. Αν ο Castillo δεν έμπαινε εσπευσμένα στο νοσοκομείο με έλκος λίγες εβδομάδες πριν το σχήμα βγει για περιοδεία (μαζί με τους Megadeth και τους Anthrax στη Maximum Tour) τότε ίσως οι Mötley Crüe να είχαν επιτέλους εντοπίσει σταθερό ντράμερ μέχρι την επόμενη φορά που θα... ξαναδιαλύονταν.

Με τον Castillo στο κρεβάτι του πόνου οι εναπομείναντες Nikki Sixx, Vince Neil, Mick Mars βγήκαν στο δρόμο έχοντας πίσω από τα drums τη Samantha Maloney των Hole. Όπως έγραψε η ιστορία, ο Castillo στην ανάρρωση από το έλκος ανακάλυψε ότι έχει ένα σάρκωμα κάτω από το σαγόνι το οποίο τελικά τον... σκότωσε το Μάρτιο του 2002.

Το "New Tattoo" είναι ο τελευταίος δίσκος που ηχογράφησε και μπορεί από εκεί πάνω να αισθάνεται περήφανος που πήρε μέρος σε ένα άλμπουμ το οποίο δεν έδωσε οξυγόνο μόνο στη μπάντα που το ηχογράφησε αλλά και σε όλους εμάς τους οπαδούς που όταν το βάζουμε στο cd player νιώθουμε και πάλι να έχουμε τα πνευμόνια ενός 18χρονου που θέλει να ρουφήξει τη ζωή σαν παγωμένο μπυράκι που επιπλέει σε μια πισίνα γεμάτη από strippers και pornstars.

ΥΓ: Την ιστορία με το εξώφυλλο του άλμπουμ δεν έχει προστεθεί σκοπίμως, ως δείγμα σεβασμού προς την εκλιπούσα πρώην γυναίκα του Bruce Dickinson. Αν όμως επιθυμείτε να τη διαβάσετε τότε ψάξτε λίγο παραπάνω στο ίντερνετ και σίγουρα κάπου θα την πετύχετε.

Τελευταία