Από τις πρώτες κιόλας μέρες ανακοίνωσης της νέας κυκλοφορίας των Godsleep, είχε σημειωθεί σε κάποιο κουτάκι του μυαλού μου η κριτική του “Lies To Survive“.

Οι Godsleep οφείλω να ομολογήσω πως είναι από τις λιγοστές μπάντες για τις οποίες δυσκολεύομαι αρκετά να αποφασίσω αν μου αρέσουν περισσότερο στουντιακά ή live. Γνωρίζοντας ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει διαχωρισμός και ότι μπορούν να μου αρέσουν και στις δύο περιπτώσεις εξίσου και όλα τα σχετικά.

Αλλά για να είμαι ειλικρινής, ούτε τώρα μπορώ να δώσω σαφή απάντηση στο δίλημμα. Δεν νομίζω να μπορέσω και ποτέ, αφού η ταξιδιάρικη αύρα των κομματιών τους που καθιστά αδύνατο (το) να μη χαθείς στις συνθέσεις τους, το διακρίνω στον ίδιο βαθμό και στις δύο περιπτώσεις.

Τη στιγμή που ξεκίνησε το “Booster, μέχρι να ακουστούν τα γνώριμα – πλέον – φωνητικά της Amie, νόμιζα πως έκανα λάθος. Με τον experimental αέρα Prodigy της μουσικής σύνθεσης του Booster, οι Godsleep μάς εισάγουν στο νέο κεφάλαιο του μουσικού τους βιβλίου που «ακούει» στο όνομα “Lies To Survive”. Κάτι στην – αρχικά τουλάχιστον – ψυχεδελική μελωδία. Λίγο στην οργή και την αγανάκτηση που αποπνέουν τα φωνητικά της Amie. Ακόμα και οι στίχοι του που στοχεύουν κατευθείαν στην ψυχή στα όρια υπαρξιακής κρίσης. Όλα τα παραπάνω κάνουν το Booster να ακουγόταν άνετα σε ταινία παρόμοια της «Αλίκης στην χώρα των θ(α)υμάτων».

Το πέρασμα στο δεύτερο κομμάτι του “Lies To Survive”, το “Pots of Hell“, είναι μια έκρηξη του Dennis στα drums. Θα έλεγα γνώριμη πρακτική για εκείνον. Οι γρήγοροι ρυθμοί του “Pots of Hell”, τα screams της Amie, οι εκρήξεις και τα breakdowns στην μελωδία παραπέμπουν σε αισθήματα αγανάκτησης και πάλης με όλων των ειδών τις ανασφάλειες. Στο μυαλό μου συνδέθηκε με την εικόνα ενός ατόμου που ενώ βυθίζεται, παλεύει με όλο του το «είναι» για ανάσα και φυγή.

Με ύφος από alternative rock των ‘90s και τη μελαγχολία που αρμόζει στην εν λόγω δεκαετία, οι Godsleep μάς ταξιδεύουν στο χρόνο

Με dark riffs μας υποδέχεται το “Room 404“, με τον χαρακτήρα των Godsleep να πλανάται στην ατμόσφαιρα και να μεταδίδει τον γνώριμο stoner ήχο τους. Ένα γλυκό χάος το “Room 404” από την οπτική του νοήματος, των συναισθημάτων που προκαλεί και των αλλαγών στους ρυθμούς και τα μέρη της μελωδίας αφήνοντας μια παράξενα γλυκόπικρη επίγευση στο τέλος του.

Godsleep, ΑΧΕΡΩΝ Music Sessions II, Arch Club Live Stage - Photo by: Spiros Andromaneskos

Με τη χαρούμενη νότα και τη θετική του Σαββατιάτικου βραδιού, το “Saturday σκορπά ματζόρε συγχορδίες στα αισθητηριακά μας όργανα. Με ύφος από alternative rock των ’90s και τη μελαγχολία που αρμόζει στην εν λόγω δεκαετία, οι Godsleep μάς ταξιδεύουν στο χρόνο. Αν κλείσουμε τον διακόπτη του μυαλού, το αυτί εστιάζει στην αίσθηση χαράς (ή ίσως γλυκιάς νοσταλγίας) του Saturday, αν και οι στίχοι οδηγούν προς άλλη κατεύθυνση το νόημα…

Μια μικρή υπενθύμιση από τους Godsleep ότι η ζωή είναι σύντομη και σύνθετη αρκεί για να χαθώ στιγμιαία στις σκέψεις μου σχετικά με τους σκοπούς της

Μετά από τη χαμηλών τόνων νοσταλγία του “Saturday“, ακολουθεί η δυναμικότητα του “Cracks“. Μας ξυπνά και μας κρατάει σε εγρήγορση. Μια μικρή υπενθύμιση από τους Godsleep ότι η ζωή είναι σύντομη και σύνθετη αρκεί για να χαθώ στιγμιαία στις σκέψεις μου σχετικά με τους σκοπούς της. Και λέω στιγμιαία καθώς η κραυγή της Amie όταν πλησιάζει το τέλος… Του κομματιού βεβαίως-βεβαίως, με επαναφέρει στην πραγματικότητα και μου υπενθυμίζει πως ο σκοπός για εκείνο το βράδυ ήταν να ολοκληρώσω αυτό που ξεκίνησα. Ποιο όμως ήταν αυτό;

Σαν την ηρεμία των πρώτων ωρών του πρωινού ξυπνήματος, το “Breakfast, με την επαναλαμβανόμενη ατμοσφαιρική και ψυχεδελική μελωδία του θα μπορούσε να είναι ο ήχος ενός ξυπνητηριού. Το οποίο σε κάποιο παράλληλο σύμπαν θα ήταν ρυθμισμένο για να μας αφυπνίζει κάθε φορά που δεν ζούσαμε αρκετά μια στιγμή που αξίζει να ζήσουμε.

Οι νέες ιδέες που έχουν συμπεριλάβει Godsleep στο Lies To Survive αποτυπώνονται και στην εισαγωγή νέων ήχων

Το “Pavement“, με εμφανή έμπνευση ή αλλιώς σαφείς αναφορές από το Matrix, μεταφέρει μια αύρα από κατεστραμμένο κόσμο. Μια ανάγκη νέας αρχής, προσπάθειας δημιουργίας ενός κόσμου διαφορετικού, γεμάτου φως και ελπίδα. Βέβαια, ο δρόμος της απελευθέρωσης και της προσωπικής ενδυνάμωσης, είναι δύσβατος και χρειάζεται θυσίες, σύμφωνα με τους Godsleep. Στην εσωτερική ενδυνάμωση, ενισχυτικό ρόλο διαδραματίζει και η μελωδία με τα στιβαρά drums και τη μελωδία της κιθάρας να αποπνέουν έναν «αέρα» υποστήριξης και αλλαγής.

Αυτή η γνώριμη θεατρικότητα και το οργασμικό πάθος ξεδιπλώνονται και πάλι στη φωνή της Amie. Ήδη, από την εισαγωγή του “Egonation“, δίνουν έναν μυστήριο χαρακτήρα στο κομμάτι. Οι κάπως «εξωγήινοι» ήχοι που έχουν συμπεριλάβει οι Godsleep στο κομμάτι, προσδίδουν κάτι το εξωπραγματικό. Επίσης, δε θα μπορούσα να αφήσω ασχολίαστο το σύντομο, σαν σφηνάκι, solo του Johnny προς το τέλος του κομματιού. Δίνει μια ξεχωριστή πινελιά στο “Egonation“.

Μια ανάσα πριν το τέλος και… Σκάει σαν εισβολή άγνωστης προελεύσεως πλασμάτων με ειρηνικούς – ίσως – σκοπούς εισαγωγή μπάσου. Ακούω μπασάκι; Λέω ΝΑΙ. Απλά τα πράγματα. Στο “Permanent Vacation” τα στοιχεία που μου προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ήταν το έντονο και κυρίαρχο μπάσο. Ήχοι που θυμίζουν παραδοσιακά αφρικανικά κρουστά στα μέσα του κομματιού και οι ποικίλες εναλλαγές στο ύφος της μελωδίας. Ταξίδι σε διάφορα μέρη, εποχές και ψυχοσυνθέσεις.

Ιδανική είναι και η επιλογή τους για τον επίλογο του "Lies To Survive"

Δεν γίνεται να σκάνε οι εκρήξεις αδρεναλίνης η μία μετά την άλλη για την εξέλιξη του “Lies To Survive”, ενώ βρισκόμαστε στο τελευταίο κομμάτι του δίσκου. Το συναίσθημα που έχω για το “Last (but not least) Song, είναι το ίδιο που έχω για μια σειρά που τελειώνει και με έχει αφήσει σε αναμμένα κάρβουνα σχετικά με τη συνέχεια και τα επόμενα βήματα. ‘Αλλο ένα κομμάτι με εμβληματικό μπάσο και συνάμα μια μουσική σύνθεση να μοιάζει με αρμονικό «διάλογο» μεταξύ των οργάνων. Οι Godsleep επέλεξαν να δώσουν στο “Lies To Survive”, ένα instrumental τίτλο τέλους και πραγματικά αδυνατώ να πιστέψω ότι ταίριαξε τόσο πολύ.

Τι λιγότερο από «9» μπορεί κανείς να βάλει σε αυτό εδώ το έργο τέχνης που ονομάζεται “Lies To Survive“; Οι Godsleep αυτή τη φορά, επέστρεψαν με νέες εμπνεύσεις, προσπάθεια πειραματισμού και δοκιμής ένταξης νέων και πρωτόγνωρων – για εκείνους – μουσικών στοιχείων γεγονός και εμφανή όχι μόνο ηχητική αλλά και εσωτερική συναισθηματική ωρίμανση σε σύγκριση με την τελευταία τους κυκλοφορία (Coming of Age, 2018). Με λίγα λόγια ξεκίνησαν να χαράζουν έναν παράδρομο στο μονοπάτι όπου βαδίζουν στον χαοτικό και γεμάτο εκπλήξεις κόσμο της μουσικής, κλονίζοντας για άλλη μία φορά τον εσωτερικό μου κόσμο με τους στίχους τους ή αλλιώς την τροφή για σκέψη που μοιράζουν απλόχερα απευθείας από τα έγκατα της δικής του ψυχής.

Artist: Sober On Tuxedos

Album: Good Intentions

Label: Heaven Music

Release Date: 11/12/2020

Genre: Nu Metal, Metalcore

Artist: Godsleep

Album: Lies To Survive

Label: Ouga Booga and The Mighty Oug Records

Release Date: 07/04/2023

Genre: Heavy Rock, Stoner Rock, Grunge Rock

1. Booster

2. Pots of Hell

3. Room 404

4. Saturday

5. Cracks

6. Breakfast

7. Pavement

8. Better Days

9. Egonation

10. Permanent Vacation

11. Last Song

Producer: Godsleep

Godsleep: Amie Makris (Φωνή), Johnny Tsoumas (Κιθάρα), Fedonas Ktenas (Μπάσο), Dennis Panagiotidis (Τύμπανα)

Ακολούθησε το DEPART στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις επερχόμενες συναυλίες, καθώς και τα τελευταία νέα για μουσική, ταινίες, σειρές και θέατρο. Ακολούθησε το DEPART σε Facebook, Instagram, Twitter, Spotify και YouTube.

9.0
Score

Final Verdict

Οι Godsleep αυτή τη φορά, επέστρεψαν με νέες εμπνεύσεις, προσπάθεια πειραματισμού και δοκιμής ένταξης νέων και πρωτόγνωρων – για εκείνους – μουσικών στοιχείων.