To “Lift”, είναι μία νέα ταινία δράσης του Netflix σε σκηνοθεσία του πάλαι ποτέ υποσχόμενου, F. Gary Gray. Στο επίκεντρό της βρίσκεται η ομάδα του Cyrus (Kevin Hart), επαγγελματίες ληστές έργων τέχνης μεγάλης αξίας. Η συμμορία πουλάει τη λεία στη μαύρη αγορά και εκτοξεύει στα ύψη την αξία.

Η ταινία περιγράφει ένα σχέδιο, όπου η ομάδα κλέβει χρυσό αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων πάνω σε ένα αεροπλάνο. Όμως, πίσω από αυτήν την επιχείρηση κρύβεται το FBI. Οι ομοσπονδιακοί θέλουν να συλλάβουν τον κάτοχο του χρυσού. Για να το επιτύχουν, υπόσχονται στους ληστές απαλλαγή από όλες τις παράνομες πράξεις του παρελθόντος, εάν τα καταφέρουν. Η συνέχεια επί της… πλατφόρμας!

Στο “Lift” ο Kevin Hart δεν έχει καταλάβει αν παίζει σε κωμωδία ή σε περιπέτεια
Στο “Lift” ο Kevin Hart δεν έχει καταλάβει αν παίζει σε κωμωδία ή σε περιπέτεια

Οι ταινίες heist αποτελούν ένα υπο-είδος κινηματογράφου, που υφίσταται από τη γέννηση του σινεμά. Πάρτε για παράδειγμα το “The Great Train Robbery”, το οποίο γυρίστηκε το 1903, παρακαλώ. Το είδος δεν έχει πάψει να συγκινεί και να συναρπάζει το κοινό όλες αυτές τις δεκαετίες. Μια καλή κινηματογραφική ληστεία μπορεί να επανεγγράψει τους κανόνες ενός είδους. Δηλαδη, κάτι που συνέβη στις περιπτώσεις των “The Asphalt Jungle” και “Rififi”. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, κανείς ποτέ δεν είπε όχι σε μια ωραία, ψυχαγωγική, καλοσχεδιασμένη ληστεία.

Στο "Lift" οι χαρακτήρες είναι αξιοπρόσεκτα ρηχοί και ο Gray δεν έχει την παραμικρή αίσθηση μέτρου

Δυστυχώς, το “Lift” περισσότερο μοιάζει με μία τυπική ταινία δράσης. Μάλιστα από αυτές που χρηματοδοτεί αφειδώς το Netflix και είναι μάλλον ό,τι χειρότερο έχει συμβεί στον κινηματογράφο. Δεν έχει την παραμικρή σχέση με μια πραγματικά προσεγμένη heist movie αξιώσεων. Ντεφορμέ εδώ και πολύ, πολύ καιρό, ο Gray έχει αφήσει πίσω του τις εποχές, όπου έδινε ανεξάρτητα διαμαντάκια σαν το “Friday” και το “Set It Off”, και εργάζεται πλέον κατά παραγγελία σε franchises, όπως το “Fast & Furious” (ναδίρ καριέρας για οποιονδήποτε σκηνοθέτη) και για πλατφόρμες που παράγουν «περιεχόμενο» αντί για ταινίες.

Έτσι, λοιπόν, πιστός στις απαιτήσεις ενός αλγόριθμου που λέει ότι η προσοχή του κοινού αποσπάται αν το πλάνο διαρκεί πάνω από 2-3 δευτερόλεπτα, ο Gray γυρίζει μια ταινία δίχως την παραμικρή αίσθηση μέτρου. Ένας καταιγισμός πλάνων και πληροφοριών που, παρά την υπερπληθώρα οπτικής πληροφορίας, λέγονται αντί να δείχνονται. Παράλληλα, βομβαρδίζει από την πρώτη κιόλας σκηνή το κεφάλι του θεατή, σε μια μάταιη προσπάθεια να συγκαλύψει τη συμβατική δραματουργία.

Το "Lift" έχει μέτριο cast, πρόχειρο σενάριο και είναι συνολικά μία κάκιστη ταινία.
Το "Lift" έχει μέτριο cast, πρόχειρο σενάριο και είναι συνολικά μία κάκιστη ταινία.

Επίσης, οι χαρακτήρες του είναι ρηχοί και καμουφλάρει πίσω από ένα υποτιθέμενα μοντέρνο ύφος, που φλερτάρει επικίνδυνα με την αισθητική του TikTok, και τις εξωφρενικές ευκολίες του σεναρίου. Στις σκηνές δράσης δεν υπάρχει καμία χορογραφία. Καμία σκηνοθετική επιμέλεια, ώστε ο θεατής να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τη γεωγραφία της δράσης. Κανένας έλεγχος στο μοντάζ προκειμένου να μπει μια τάξη στο απελπιστικά χαώδες σύνολο.

Το “Lift” είναι ακόμα μια ταινία πλατφόρμας που επιτίθεται χωρίς λύπηση στις αισθήσεις

Κι όλα αυτά, ενώ μπροστά από το φακό παρελαύνουν κατά κύριο λόγο μέτριοι ηθοποιοί. Πρώτος και χειρότερος ο Kevin Hart. Ο ηθοποιός δεν έχει καταλάβει εάν παίζει σε κωμωδία ή σε περιπέτεια. Ακόμα και πιο έμπειροι ηθοποιοί, όπως ο Sam Worthington ή ο Jean Reno δείχνουν να βαριούνται. Μοιάζουν σαν να βρίσκονται εκεί από υποχρέωση, παρά επειδή έχουν όντως βρει κάτι που να τους ιντριγκάρει στους χαρακτήρες που ανέλαβαν να ενσαρκώσουν.

Εν τέλει, μπορεί στο σωρό των ταινιών, που κυκλοφορούν απευθείας στις πλατφόρμες, να βρίσκεται που και που κανένα παραγνωρισμένο διαμαντάκι. Η πικρή αλήθεια, όμως, είναι ότι οι πλατφόρμες αποτελούν απλά χώρο για να ξεφορτωθεί κανείς τις ταινίες που δε θα κόψουν κανένα εισιτήριο στις αίθουσες. Aπλούστατα, γιατί δε διαθέτουν κανένα στοιχείο που να τις καθιστά ξεχωριστές. Το “Lift” είναι ακόμα μια ταινία πλατφόρμας. Aκόμα μια εξτραβαγκάντζα, που επιτίθεται χωρίς λύπηση στις αισθήσεις μας και στο καλό γούστο. Δε διαθέτει καμία κινηματογραφική αρετή που να δικαιολογεί τα 104 λεπτά που ζητά να τις αφιερώσεις.

Artist: Morrissey

Album: I Am Not a Dog on a Chain

Label: BMG

Release Date: 20/03/2020

Genre: Indie Rock

Movie: Lift

Duration: 104′

Year: 2024

Genre: Action, Comedy, Crime

Director: F. Gary Gray

Starring: Kevin Hart, Gugu Mbatha-Raw, Sam Worthington

Ακολούθησε το DEPART στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος όλες τις επερχόμενες συναυλίες, καθώς και τα τελευταία νέα για μουσική, ταινίες, σειρές και θέατρο. Ακολούθησε το DEPART σε Facebook, Instagram, Twitter, Spotify και YouTube.

2.0
Score

Final Verdict

Σίγουρα δεν το λες ποδαρικό με το δεξί για το Netflix στο 2024. Αν έχεις δει μία ταινία δράσης της πλατφόρμας, ξέρεις ακριβώς τι να περιμένεις. Προτείνεται σε όσους έχουν δει πραγματικά τα πάντα. Όλοι οι υπόλοιποι, έχετε σίγουρα κάποια καλύτερη επιλογή.