Καιρό είχα να ασχοληθώ με μια από τις Big – 4 μπάντες του Τευτονικού thrash metal. Φυσικά εννοώ το γερμανικό γκρέηντερ που ονομάζεται Sodom και που από τα ’80s κατεδαφίζει με τον γνωστό τρόπο τα ηχεία μας. H επερχόμενη απόβαση των Sodom σε ελληνικό έδαφος ακυρώθηκε αλλά εμένα αυτό δε με σταματάει από το να σας εκμυστηρευθώ τα δέκα αγαπημένα μου τραγούδια από τη γιαγμανική θρασομηχανή.

Sodomy And Lust: Χτυπούσε στις “ευαίσθητες” χορδες του Έλληνα παλαιοθρασά η “Sodomy and Lust” ιαχή του Angelripper στο ομότιτλο κομμάτι. Του ξυπνούσε απαγορευμένα ένστικτα και γι’ αυτό ήταν ένα από τα χιτάκια τότε. Επίσης δε μου κάνει εντύπωση που οι Cradle of Filth μετά από μια δεκαετία και βάλε το διασκεύασαν.
Δε βρίσκεις τίποτα ανούσιο στο τραγούδι. Ενώ εκπλήσσεσαι και από τα μεγάλα βήματα που είχε κάνει στην παραγωγή το γερμανικό τρίο τότε. To EP του “Expurse of Sodomy” στο οποίο περιέχεται το “Sodomy and Lust” κλείνει την “Obsessed by Cruelty” περίοδο και προετοιμάζει το ναρκοπέδιο του “Persecution Mania”.
Persecution Mania: Από τα πιο σκοτεινά “τερατουργήματα” της δισκογραφικής καριέρας τους το ομώνυμο κομμάτι από τον δεύτερο δίσκο τους. Μένεις έκπληκτος με την ισορροπημένη παραγωγή του άλμπουμ σε επίπεδα ανατριχίλας. Το κομμάτι πραγματεύεται ένα από τα πολύ αγαπημένα θέματα -φετίχ των Sodom. Τον πόλεμο του Βιετνάμ και έναν στρατιώτη που δεν αντέχει και τελικά παρανοεί.
Λες τώρα θα μπουν οι Sodom να πετσοκόβουν πτώματα σε "Persecution Mania" ταχύτητες
Agent Orange: Μιας και πιάσαμε τα ομώνυμα τραγούδια, δίνω αυτό-ασσίστ για να περάσω στο “Agent Orange”. Ιδέα μου είναι ή κάποιες κιθαρίστικες φράσεις του “Nuclear Winter”, συνεχίζονται και εδώ σε αυτό το κομμάτι; Λίγο μας ενδιαφέρει γιατί όλο το άλμπουμ είναι ένας θρας θρίαμβος. Έχει και πιασάρικα ρεφραίν. Έ, τί άλλο θες για να ανέβεις στην πίστα και να κάνεις headbanging μέχρι λιποθυμίας;
Το “Agent Orange” σαν τραγούδι αμερικανίζει σε πολλά σημεία ενώ διακρίνεις και το δηλητήριο των Venom να φτύνεται από το στόμα του Angelripper. Το θεωρώ ότι πιο κοντινό στο προηγούμενό τους άλμπουμ. Αν αναρωτιέσαι ποιός είναι ο Agent Orange, να ξέρεις πως δεν είναι κάποιος αλλά κάτι. Είναι φυτοφάρμακα που έριχναν τα «λαμπρά» αμερικάνικα μυαλά στη ζούγκλα και που “καθάρισαν” κόσμο και κοσμάκη. Μεταξύ άλλων πολλούς δικούς τους στρατιώτες.
Remember the Fallen: Ο απόλυτος αντιπολεμικός παιάνας. Το “Remember the Fallen” ξεφεύγει από τα στεγανά του thrash. Είναι ύμνος όλων των μεταλάδων. Επίσης είναι μια ωδή στα αδικοχαμένα θύματα των ανούσιων και παράλογων πολέμων. Το ακούς και σοκάρεσαι, δεν πιστεύεις ότι μια τέτοια μπάντα που παίζει μπαλίτσα σε γρήγορες ταχύτητες, μπορεί να γράψει τέτοιο τραγούδι.
‘Aποψή μου είναι πως το “Persecution Mania” και κυρίως το “Agent Orange” είναι ένας προσωπικός θρίαμβος του κιθαρίστα Blackfire. Μετά το “Agent Orange” την έκανε για τους Kreator όπου έγραψαν και κυκλοφόρησαν το δικό τους θρας έπος (Coma of Souls). Ποιός ξέρει αν έμενε στους Sodom τι άλλα “μωρά” θα “γεννούσαν”.
Το μπάσιμο των Sodom στα 90's και στο "Better off Dead" γίνεται με ένα βρώμικο πυρηνικό μπουμ
Ausgebombt: Πάντα άρεσε στους Sodom να περιλαμβάνουν διασκευές στα άλμπουμ τους. Στο “Persecution Mania” έκαναν διασκευή στους αγαπημένους τους ήρωες, τους Motorhead. Ήταν το πετυχημένο “Iron Fist”. Ε, στο αμέσως επόμενο άλμπουμ τους είπαν να γράψουν το δικό τους Motorhead κομμάτι. Κατάφεραν να γράψουν το “Ace of Spades” του thrash, το “Ausgebombt”. Χαρντκορίζει και περιέχει αυτά τα συμμορίτικα – gang φωνητικά στο ρεφραίν που δίνουν μια έξτρα ζωηράδα. Κομμάτι-όνειδος για τους “ερωτικούς” χορευτές της κάθε χεβιμεταλλικής πίστας.
The Saw is the Law: Αυτό είναι ένα από τα πιο εμπορικά riffάκια των Sodom. Απορώ γιατί δεν το πρόσθεσαν σε κάποια από τις “Texas Chainsaw Massacre” ταινίες. Ναι, είναι τόσο τρομακτικό και επιβλητικό, όπως φυσικά και η κραυγή στην αρχή που εύχομαι να ουρλιάζει “Der Sawww” και όχι “The Sawwww”. Το γερμανικό “Der” νιώθω ότι βγάζει μια έξτρα οξύτητα. Τέλος δε μπορώ να χωνέψω που στο google search όταν ψάχνω το εν λόγω κομμάτι μου βγάζει πρώτα το αντίστοιχο των Whitechapel (έλα παναϊαμ).

An Eye for an eye: Το μπάσιμο των Sodom στα 90’s και στο “Better off Dead” γίνεται με ένα βρώμικο πυρηνικό μπουμ. Μετά το ανατριχιαστικό intro που περιέχει τα παραμορφωμένα λόγια οργής και αγανάκτησης του Dolph Lundgren στο “The Punisher”, μπαίνει το κυρίως μέρος του “An eye for an eye”. Εδώ βλέπουμε την κοινωνική ενδοσκόπηση που κάνουν οι Sodom, παραμένοντας όμως ακραίοι στους στίχους τους. Μουσικά το “An eye for an eye” είναι κάτι σαν συνδετικός κρίκος με το προηγούμενο τους δίσκο.
Eίναι το καλύτερο από το ποιοτικό ομώνυμο άλμπουμ στα τέλη των '90s
Fuck the Police: Στα 90’s το πεδίο μάχης για τους Sodom έχει μεταφερθεί στους δρόμους των πόλεων και στον αστικό ιστό, αφού οι Γερμανοί άρχισαν να γράφουν περισσότερο κοινωνικό στίχο όπως επεσήμανα παραπάνω. Το “Fuck the Police” μιλάει για την κατάχρηση εξουσίας των πολιτσμάνων ο οποίος υπό αυτές τις συνθήκες φοράει την μάσκα του εχθρού. Δε θα μπορούσε να μην έχει αυτό το αναρχο-punk attitude. Δε θα μπορούσα να το οραματιστώ αλλιώς.
Code Red: Αυτό το ρεφραίν λες ότι κάπου το έχεις ξανακούσει στην ήδη μεγάλη δισκογραφία των Sodom. Δε με χαλάει καθόλου, είναι το καλύτερο από το ποιοτικό ομώνυμο άλμπουμ στα τέλη των 90’s. Μέχρι και ο Knarrenheinz επέστρεψε στο εξώφυλλο του “Code Red” με την αισθαντική αντιασφυξιογόνα μασκούλα του.
Napalm in the morning: Ακούς τη φωνή του γνωστού Συνταγματάρχη Kilgore από το “Αποκάλυψη Τώρα” να σου εκφράζει την αποκρουστική του λατρεία του για τη μυρωδιά μια σκασμένης Napalm και λες τώρα θα μπουν οι Sodom να πετσοκόβουν πτώματα σε “Persecution Mania” ταχύτητες. Απατάσαι οικτρά. Οι Sodom μπαίνουν με mid tempo διάθεση, σύγχρονο ήχο και με ένα θριαμβευτικό καλπασμό σε αυτή την επιστροφή τους στα αφιλόξενα δάση του Βιετνάμ και στο μπάσιμο στον 21ο αιώνα.
Artist: Morrissey
Album: I Am Not a Dog on a Chain
Label: BMG
Release Date: 20/03/2020
Genre: Indie Rock
Sodom: Tom Angelripper (Φωνή, μπάσο), Frank Blackfire (Κιθάρα), Yorck Segatz (Κιθάρα), Toni Merkel (Τύμπανα)
Sodom: Bandcamp | Deezer | Facebook | Sodom (OW) | Instagram | ReverbNation | SoundCloud | Spotify | Tidal | Twitter | YouTube